Grup de Recerca en Noves Dianes Terapèutiques

Emma Polònio defensa la seva Tesi

La investigadora del consorci de recerca Targetslab-GREP defensa una recerca vinculada al projecte Oncoen3D

Amb el títol de New approaches for the study and treatment of agressive cancers, Emma Polònio ha testat diferents tipus d'scaffolds o matyrius per observar la seva eficàcia en permetre alimentar cel.lules canceroses dels càncers més agressius de pulmó i de mama.

La tesi doctoral tracta sobre l'estudi de diferents matrius 3D per expandir la població de les cèl·lules mare del càncer, responsables de l'inici, recaigudes i progressió dels tumors. Aquestes matrius han sigut creades per diferents tecnologies de fabricació aditiva, com la impressió 3D i l'electrospinning.

A més, en la tesi també s'avalua la inhibició de la sintasa d'àcids grassos (FASN) com a estratègia terapéutica pel càncer de pulmó de cèl·lules no petita amb mutacions al gen EGFR.

La recerca de la seva Tesi Doctoral ha generat vuit publicacions en prestigioses revistes indexades, cosa que avala la qualitat de la recerca.

La recerca de Polònio ha estat dirigida pel Dr. Quim de Ciurana i la Dra.Teresa Puig