Grup de Recerca en Noves Dianes Terapèutiques

Dia Mundial contra el càncer

"Els pacients amb càncer viuen més. L'evidència epidemiològica" és el títol de la xerrada promoguda per l'Oncolliga de Girona pel pròxim Dia Mundial contra el càncer

La Fundació Oncolliga de Girona ha programa aquesta xerrada coincidint amb el Dia Mundial contra el Càncer (4 de febrer), per a donar aconèixer les dades d'un estudi internacional, el CONCORD-3, dirigit, entre d'altres, pel Dr. Rafael Marcos-Gragera, investigador de l'IDIBGI i epidemiòleg de l'ICO-Pla Director d'Oncologia.

Aquest estudi és el més gran que es fa sobre tendències de supervivència de pacients amb càncer. Les dades que s'empren proporcionen informació de més de 37 milions de persones de 71 països diferents.

La conferència conmemorativa es durà a terme a Girona, dos dies abans de l'efemèride. Tindrà lloc  el 2 de febrer, a les 19h a l'Hotel Carlemany, malgrat que la data de la celebració internacional contra la malatia és el dia 4 de febrer. És una activitat oberta a tothom i es podrà seguir també per streaming a través del canal de Youtube de l'Oncolliga.

Per recaptar diners per ajudar les persones malaltes de càncer l'Oncolliga ha organitzat una altra activitat solidaria, la Run4Cancer. Serà la cinquena edició d'aquesta cursa que se celebra simultaniament a 12 localitas diferents de les comarques gironines. A tot arreu serà diumenge vinent, dia 5 de febrer a les 9h del matí. Les inscripcions es poden fer a través del web de l'Oncolliga