Grup de Recerca en Noves Dianes Terapèutiques

Una tesi doctoral de TargetsLab demostra que els scaffols són útils per caracteritzar cèl·lules mare

La hipòtesi de la Tesi de Marc Rabionet, planteja si l'ús de scaffolds permetrà l'expansió i caracterització de les cèl·lules mare tumorals en mostres TNBC, cosa facilitaria el desenvolupament de teràpies dirigides contra aquesta subpoblació de cèl·lules cancerígenes associades al càncer de mama.

L'estudi de Marc Rabionet Díaz, investigador de TargetsLab, demostra que els scaffolds d'ES, un tipus de model de cultiu cel·lular en 3 dimensions (3D), poden facilitar la investigació de les cèl·lules mare tumorals en càncer de mama. D’aquesta manera es facilita l’assaig clínic de nous medicaments i per tant es potencia la investigació contra aquesta malaltia. També s’assenten les bases per a seguir investigant FASN, la sintasa d'àcids grassos, com a possible nova diana terapèutica, per tal d'atacar les cèl·lules mare tumorals juntament amb la resta del tumor i millorar així el pronòstic de les pacients TNBC, càncer de mama triple negatiu, entre altres tipus de càncer.

La tesi ha estat dirigida per la Dra. Teresa Puig Miquel i el Dr. Joaquim De Ciurana Gay i ha estat defensada davant el següent tribunal internacional:

Presidenta: Elisabetta Ceretti (Università de Brescia)

Vocal: Joan Brunet (Institut Català d'Oncologia)

Secretari: Miquel Costas (Universitat de Girona)

Girona, Dimarts 9 de novembre de 2021.