Grup de Recerca en Noves Dianes Terapèutiques

Representants de l'Oncolliga de Girona i de Radikal Swim es reuneixen amb Targetslab

A la reunió s'ha fet balanç de la recerca biomèdica sobre càncer de mama Triple Negatiu que s'està impulsant des de l'equip de la UdG

En la seva lluita contra el càncer de mama més agressiu, el Triple Negatiu, que és el que afecta a dones més joves, Targetslab ha començat a investigar enzims de cèl·lules malignes tractades amb inhibidors que contenen substàncies provinents del te verd. Fins ara s'ha fet amb models cel·lulars i molt aviat es començarà a treballar amb mostres tumorals de pacients, fent estudis retrospectius. De moment, s'ha començat un estudi amb 29 dones que pateixen aquesta patologia. Es tracta de trobar biomarcadors sensibles a la immunoteràpia, cosa que  vol dir, arribar a poder personalitzar els medicaments en funció de les necessitats i de les respostes de les pacients.

El camí d'aquesta recerca és llarg, però els investigadors són optimistes. El projecte que ara s'està duent a terme permetrà classificar millor les pacients i la seva tipologia de càncer Triple Negatiu per poder personalitzar de manera més efectiva els tractaments.

Part de la recerca de Targetslab es porta a terme des de fa un temps,  gràcies a la col·laboració econòmica de l’Oncolliga i de Radikal Swim i per aquest motiu, anualment es fan trobades per tal que els investigadors expliquin  els avenços en la recerca contra el càncer i en què es destinen els diners que les entitats els fan arribar, mercès a accions tan populars, per exemple,  com l'Oncoswim.