Grup de Recerca en Noves Dianes Terapèutiques

El càncer de mama es cura, es pot cronificar i no ha de fer por

En la segona sessió de diàlegs sobre salut amb perspectiva de gènere que organitza l’equip de recerca en Noves dianes terapèutiques de la UdG, Targetslab, l’oncòloga, Gemma Viñas, responsable de la unitat de mama de l’Institut Català d’oncologia a Girona va llençar un missatge optimista a la ciutadania, reforçant la importància de la divulgació en malalties com el càncer que encara fan massa por.

Les dades demostren que la principal causa de mort entre la població femenina són les malalties cardiovasculars, en canvi el càncer de mama preocupa molt més a les dones. Per això és important la disseminació de la ciència i la recerca mèdiques que van centrar bona part del diàleg entre l’oncòloga i la periodista integrant del grup, Sílvia Espinosa.

Viñas va aprofitar la conversa per puntualitzar que en aquests moments les cures contra el càncer de mama que es fan a Girona són les mateixes que es fan a Barcelona i a qualsevol altre ciutat del primer món. Va explicar que els tractaments actuals són molt més efectius, gràcies a la recerca, on no s’hi inverteix prou i va dir que si es fes més divulgació del càncer i la seva cura, la població deixaria de tenir-li tanta por.

“El càncer de mama es cura en un % molt alt i es pot cronificar en casos més complicats, però la gent no té aquesta percepció per què no s’explica prou. No es fa prou divulgació”. La cura de la malaltia és complicada per què sota el nom-paraigües “càncer de mama” s’hi aglutinen diferents tipologies de càncer, alguns més agressius que altres, i per tant les manifestacions de la malaltia, el seu abordatge i la seva cura són molt diferents.

A continuació us oferim un vídeo que resum part d’aquest segon diàleg de salut i gènere.

Dimarts vinent, hi haurà una nou diàleg a les 18:30h a l’Auditori Josep Irla de Girona. La pròxima metgessa convidada serà la Dra. Virgínia Piñol, responsable d’aparell digestiu de l’Hospital Josep Trueta de Girona. El diàleg girarà al voltant del càncer de colon i el gènere.

Girona, 17 de març de 2022.