Liberi. Recerca en infància, joventut i comunitat

El passat dijous i divendres 19 i 20 de gener va tenir lloc a Bilbao el I Congrés Internacional en infància, adolescència i joventut: inclusió socio-educativa, participació autonomia, bon tracte i benestar en l’escenari post pandèmic.

En aquest hi van participar presencialment 3 membres de LIBERI, que participen en el projecte HEBE; la Lara Morcillo que va presentar els primers resultats de la seva tesis doctoral respecte a la opinió que tenen les persones joves en relació als conceptes de participació i comunitat.

La Mireia Sala, també va exposar resultats de la seva tesis on recollia les estratègies metodològiques que els professionals de joventut utilitzen per fomentar la participació de les persones joves en espais comunitaris.

En Pere Soler, va participar a la taula de diàleg “Participación, inclusión y propuestas socio-educativas” amb Gerardo Echeita, Ángeles Parrilla, Naiara Berasategi i Nahia Idoiaga, on va poder explicar els projectes en els quals estem participant i compartir visions al voltant de la participació d’infants i joves.

A més, quatre comunicacions més per part de membres de l’equip Liberi van ser presentades online.  La primera a càrrec de Carme Montserrat, Marta Garcia-Molsosa, Joan Llosada-Gistau, i Rosa Sitjes-Figueras, titulada: Niños, niñas y adolescentes en acogimiento residencial: influencia del confinamiento por COVID-19 en su bienestar y vida cotidiana. En segon lloc, la Coral Gallardo-Masa, Edgar Iglesias-Vidal, Rosa Sitjes-Figueras, M. i la Carme Montserrat van presentar: Promoción efectiva del derecho al juego de jóvenes acogidos en centros residenciales.En tercer lloc la Mireia Sala juntament amb membres de l'equip Hebe: Pilar Rodrigo, Paloma Valdivia i Lucas Martínez, van presentar: La co-creació digital per a l’elaboració de mapes d’actius comunitaris. Per últim la Carme Trull i i la Myrte Monseny de Liberi conjuntament amb la Núria Fabra, l'Àngela Janer i l’Hèctor Núñez d'Hebe van presentar: La comunitat, element clau en els processos d’empoderament juvenil, especialment en post-pandèmia.

Podreu trobar més informació i accés a les comunicacions a la pàgina web del congrés.