Liberi. Recerca en infància, joventut i comunitat

Edgar Iglesias i Moisès Esteban presenten dues eines per connectar l’escola amb l’entorn

L’Edgar Iglesias de Liberi, conjuntament amb en Moisès Esteban, presenten dues eines creades a contribuir a connectar escoles a l’ecosistema educatiu, en el marc de la Jornada “Obrim la mirada a l’ecosistema educatiu” impulsada per l’Aliança Educació 360.

Barcelona es va fer la Jornada "Obrim la mirada a l'ecosistema educatiu" on, des d'una mirada de personalització educativa i amb visió comunitària es van presentar dues eines que connecten l'escola amb l'entorn.

Creiem que és importantíssim per al desplegament de l'educació a temps complet des dels centres, aportar eines que orientin als centres educatius a tenir un paper actiu en l'Educació al llarg i ample de la vida de l'alumnat.

L'obertura de l'acte va córrer a càrrec de Núria Larroya, Albert Quintana i Fathia Benhamou, del nucli motor de l'Aliança Educació 360.

Amb la conducció de Pilar Gargallo, hi van participar els Doctors Moisès Esteban-Guitart i Edgar Iglesias de la UdG, creadors dels dos recursos.

També es va comptar amb la participació de centres educatius de tipologia diversa que han fet un primer pilotatge les eines:

Escola Mercè Rodoreda, de Barcelona

Institut Escola Barnola, d' Avinyó

ZER Moianès Llevant, de l'Estany

L'experimentació amb l'eina EPA va ser dinamitzada per Oriol Ripoll.

Aquest és l'ENLLAÇ a la página web amb tota la informació des d'on us podeu descarregar les eines esmentades, el Mesograma i l'EPA. També podeu recuperar la primera part de l'acte a través de Youtube.