Liberi. Recerca en infància, joventut i comunitat

La Carme Trull va assistir, el passat 17 de març, al Congrés de la Joventut de Catalunya 2022. Va participar en la taula rodona: ‘Quines han de ser les polítiques de joventut per donar resposta als nous reptes?’, juntament amb l’Eduard Espluga (filòsof i autor del llibre No seas tú mismo) i l’Helena Guiu (sociòloga i membre de l’anterior junta de l’Associació Catalana de Professionals de Joventut). La taula va ser moderada per Julia Rosanna Sanchez-Valverde, presidenta del Consell Nacional de la Joventut de Catalunya.

Es va apuntar la necessitat de fer polítiques públiques transversals, de promoure l’empoderament real de les persones joves, de contemplar el lleure educatiu com un context òptim per a l’aprenentatge i la socialització, així com d’enfocar les intervencions des de l’òptica potenciadora/positiva.

El Congrés de la Joventut ha estat impulsat des del Govern de la Generalitat, el moviment juvenil organitzat i el món local, i ha aplegat a entitats juvenils, persones joves, representants polítics, professionals de joventut i persones expertes.

Es pot veure la taula rodona en streaming, a través d’aquest enllaç (moment exacte de la sessió: 2h. 30min. 14s.).