Grup de Recerca en Estadística, Econometria i Salut (GRECS)

Primer Seminari Recerca GRECS (presencial i virtual) curs 2022-2023

19-10-2022. , el Dr. Lluís Zacarías, va impartir el primer seminari de recerca del GRECS, curs 2022-2023 'Demència i nous diagnòstics de comorbiditats: resultats de dos registres europeus'. El seminari, presencial i virtual, es va impartir a la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat de Girona.

Títol:  Demència i nous diagnòstics de comorbiditats: resultats de dos registres europeus.

Resum: La demència suposa una greu càrrega per als sistemes sanitaris, apareixent amb diverses afeccions cròniques també relacionades amb l'edat avançada. Les comorbiditats addicionals podrien empitjorar l'efecte de la demència sobre els resultats de salut, d'aquí la importància d'estudiar la seva relació. En aquest context, es pretenia avaluar les associacions entre la demència i el diagnòstic d'altres afeccions cròniques i els seus canvis al llarg del temps. Per abordar aquests objectius d'investigació, s'han estudiat dues mostres procedents de dos registres de demències diferents, els casos dels quals es van comparar amb controls lliures de demència: el Registre Suec de Demències i el Registre de Demències de Girona (Espanya), amb 80.004 i 5.548 casos confirmats clínicament diagnosticats entre 2007 i 2018. Els codis dels diagnòstics mèdics per a malalties cròniques es van recuperar dels sistemes d'informació sanitària i dels registres de defuncions de cada país. Els resultats es van beneficiar de la validesa externa aportada per la diversitat sorgida de dues poblacions europees representatives.

Ponents: Lluís Zacarías.

Dia i hora: Dimecres dia 19 d'octubre a les 15h.

Lloc: aula 27 de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials.