Grup de Recerca en Estadística, Econometria i Salut (GRECS)

Cinquè Seminari Recerca GRECS (presencial i virtual) curs 2021-2022

09-02-2022. Mr. Roy, CEO de Steroviz Pixels, juntament amb el Dr. Banerjee, CTO de Steroviz Pixels, van impartir el cinquè seminari de recerca del GRECS, curs 2021-2022 'Tècniques d'anàlisi automatitzada d'imatges mèdiques'. El seminari, presencial i virtual, es va impartir a la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat de Girona.

Títol:  Tècniques d'anàlisi automatitzada d'imatges mèdiques.

Resum: Les tecnologies d'imatge mèdica són indispensables per al diagnòstic i la planificació del tractament i per a obtenir informació sobre diferents tipus de malalties i deformitats a causa de la seva naturalesa no invasiva, que inclouen la planificació quirúrgica tridimensional (3D) i la reconstrucció en les cirurgies reconstructives facials, els tumors oncogénics complexos, els casos de traumatismes ortopèdics mal units i les reconstruccions de maluc i genoll, per nomenar alguns. Les imatges generades per la tomografia computada (TC) i la ressonància magnètica (RM) necessiten un processament posterior eficaç que inclogui la segmentació de la imatge, la reconstrucció tridimensional (3D), la visualització i l'extracció d'informació anatòmica d'importància clínica, la qual cosa es coneix col·lectivament com a anàlisi d'imatges mèdiques. Les tècniques manuals utilitzades convencionalment solen ser insuficients per a la presa de decisions i el diagnòstic clínic, ja que l'extracció d'informació 3D rellevant a partir de les exploracions mèdiques 2D sol ser tediosa i sol requerir molt de temps, així com eines costoses, coneixements especialitzats i formació. L'efecte combinat d'aquestes limitacions és un augment dels costos de l'assistència sanitària i un obstacle per a la seva adopció generalitzada. Per això, en el sector sanitari existeix una demanda d'augment de l'eficàcia de les tècniques d'anàlisis d'imatges mèdiques i s'està investigant i desenvolupant molt en aquest sentit. El mercat mundial d'anàlisi d'imatges mèdiques és de 2.400 milions de dòlars a partir de 2019 i es preveu que augmenti de manera constant a una taxa de creixement anual composta del 8,15% en els pròxims cinc anys . Steroviz Pixels Pvt. Ltd. , una empresa emergent de tecnologia mèdica, es dedica a atendre els diferents grups de metges i investigadors amb les seves tècniques patentades d'anàlisis d'imatges basades en la visió per ordinador, que són assequibles i superen les deficiències abans esmentades.

Reference:

1. https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/medical-image-analysis-software-market
  2. https://steroviz.com

Ponent: Mr. Roy (CEO de Steroviz Pixels) i Dr. Banerjee (professor associat del departament d'Enginyeria Mecànica al Haldia Institute of Technology, India i CTO de Steroviz Pixels).

Dia i hora: Dimecres dia 9 de febrer a les 14h.

Lloc: aula 27 de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials.