Grup de Recerca en Educació Científica i Ambiental

I Congrés Internacional i XIII Nacional de Didàctica de la Geografia (19-21 març 2021)

El Grup de Didàctica de la Geografia de l'AGE celebra des de fa 31 anys una sèrie ininterrompuda de congressos per compartir experiències i intercanviar reflexions sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la geografia en els diferents nivells educatius. Aquesta intensa tasca congressual, que es va iniciar el 1988 a nivell nacional, es va incrementar a partir del 2001 amb la celebració de successius congressos ibèrics de Didàctica de la Geografia, organitzats amb l'Associació de Professors de Geografia de Portugal. Des de llavors les dues modalitats vénen desenvolupant-se anualment de forma alternativa, un any a nivell nacional i un altre a nivell ibèric.

En el moment present, el Grup de Didàctica de la Geografia ha decidit fer un pas més en aquestes activitats i ampliar la seva línia d'acció donant als seus congressos una projecció internacional més àmplia. Des d'aquesta nova perspectiva el Grup de Didàctica de la Geografia de l'AGE i el Departament de Didàctiques Específiques de la Universitat de Girona organitzen el I Congrés Internacional i XIII Nacional de Didàctica de la Geografia, que se celebrarà a Girona els dies 19 a 21 de març de 2021 i que comptarà amb acadèmics de reconegut prestigi internacional que reflexionaran al voltant de la temàtica principal del congrés: Com l'ensenyament de la geografia pot i ha de contribuir a la construcció d'un món més sostenible? El congrés s'estructura a partir d'aquesta temàtica principal i a partir de les temàtiques clàssiques de la didàctica de la geografia que descrivim a continuació. Davant la situació d'excepcionalitat provocat per la COVID-19, el comitè organitzador del congrés ha decidit posposar la celebració de l'congrés a el mes de març de l'any vinent (19-21 de març de 2021). Aquesta decisió ha estat meditada i es fonamenta en el nostre propòsit de celebrar el congrés en un escenari de menor incertesa i amb les majors garanties de seguretat sanitària.

Web del congrés: https://www.fundacioudg.org/es/congreso-didactica-geografia-age/1/inicio.html