Grup de Recerca en Ciència Política

PaperClip: Els efectes del sistema electoral a Catalunya en perspectiva comparada

El Dr. Macià Serra publica un PaperClip de l'Institut d'Estudis d'Autogovern amb el títol: Els efectes del sistema electoral a Catalunya en perspectiva comparada.

El sistema electoral és un element central de qualsevol sistema polític democràtic. És el mecanisme que transforma els vots emesos en escons representatius en una cambra legislativa. Aquesta transformació pot fer-se de moltes maneres
i, en funció de quin sigui el mecanisme, pot produir efectes ben diferents. És a dir, amb el mateix resultat en vots hi pot haver multitud de resultats diferents en escons, en funció de quin sigui el sistema electoral.

Aquest text no pretén explicar sistemàticament per què un sistema té efectes més o menys proporcionals o per què genera primes per a uns partits i per a d’altres no. Per fer-ho, caldria analitzar variables com la mida de les circumscripcions, els llindars, la distribució geogràfica del vot dels partits, etc. L’única pretensió és mostrar els efectes del sistema electoral a Catalunya en un context més ampli.

Accés al text complet aquí