Grup de Recerca en Ciència Política

Aquest llibre pretén ser un mapa dels problemes filosoficopolítics dels feminismes contemporanis. Com pensar la revolta feminista? Quines preguntes i desafiaments plantegen les veus del Sud? Com es reconfiguren els escenaris polítics quan el que és inaudible imposa ser escoltat? Com pensar les violències en la seva multiplicitat i concatenació? Qui és el subjecte del feminisme? Com s'està reinventant la justícia? És possible una política del comú que no dilueixi les diferències? Quines altres representacions del que és humà estan sent disputades? De les diferents veus entreteixides al llarg d'aquestes pàgines emergeixen reflexions d'interès no sola per als feminismes, sinó per a tots aquells impulsos organitzatius que intenten reconstruir els trossos d'aquest món fet miques i insisteixen preguntant com és que arribem aquí?Al voltant d'aquestes preguntes, Silvia L. Gil obre una conversa amb dones i esforços col·lectius imprescindibles FFrancesca Gargallo, Guiomar Rovira, Raquel Gutiérrez, Sylvia Marcos, Márgara Millán, Araceli Osorio, Asamblea Vecinal Nos Queremos Vivas Neza, Hasta Encontrarles Ciudad de México i Mujeres Organizadas de la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic, buscant entendre la història recent d'un món convuls i esquinçat pels darrers anys d'una guerra no declarada, però oberta contra la vida en conjunt. Una guerra que, amb declinacions i intensitats diferents, s'estén per tot el planeta. Com tornar a dir "nosaltres" en un món-catàstrofe on allò comú s'ha convertit en contrasentit i en un veritable desafiament.  La vulnerabilitat, el que és sensible, les diferències, la corporeïtat, la potència i la cura es despleguen a través de l'arxiu visual amb els treballs fotogràfics de María Ruiz, Quetzalli Nicte Ha González i Lizbeth Hernández i de les diferents converses. Amb aquestes imatges i paraules emergeixen respostes que reinventen l'acció i l'organització polítiques en un temps de crisi que reclama llenguatges i horitzons diferents.

Més informació en aquest enllaç

Article de l'editora del llibre (Silvia Gil) a CTXT.