Grup de Recerca en Biologia Animal

Marine Aquaculture Impacts on Marine Biota

Frontiers in Marine Science

e-Book editat per: Margarida Casadevall, Conxi Rodríguez-Prieto, Jordi Torres, Catarina Eira, Michel Marengo, Pierre Lejeune, Roberto Merciai & Jonathan Richir

open acces, short link: fro.ntiers.in/marine_aquaculture

La creixent demanda mundial de peix es tradueix en un augment progressiu de la indústria aqüícola, que aviat superarà la pesca com a principal font de marisc a tot el món. Actualment, aproximadament el 44% del peix consumit pels humans prové de l’aqüicultura, i es preveu que aquest percentatge arribarà al 52% el 2025. L’aqüicultura proporciona indubtables beneficis econòmics i desvia part de les pressions pesqueres exercides sobre les poblacions silvestres. Tot i això, també és a l’origen de molts impactes sobre el medi marí i la biota a causa d’efectes biològics, químics i físics.

Aquest llibre electrònic és un recull d’articles que tracten sobre les interaccions de les granges de peix a mar obert i la biota de l’entorn i se’n deriven diverses conclusions. En primer lloc, la identificació de llocs potencialment adequats per a la instal·lació de granges aqüícoles hauria de basar-se en un enfocament integrat que tingui en compte els aspectes ecològics, ambientals, socioculturals, econòmics i tecnològics. En segon lloc, els estudis preliminars d’impacte i l’ús d’organismes indicadors, des de bacteris fins a peixos, haurien de permetre minimitzar els efectes adversos de la maricultura. Finalment, ajustar l’activitat als resultats dels aspectes esmentats n’hauria de garantir la sostenibilitat. Procedir d'aquesta manera hauria de permetre el desenvolupament de la maricultura protegint les poblacions silvestres i limitant els impactes nocius sobre el medi ambient i la biota.