Facultat de Turisme

Maurici Carbó detalla el model de negoci de l’app gironina Wikiloc a la UdG

La conferència, a càrrec del senyor Maurici Carbó, va tenir lloc el divendres 3 de març a la Facultat de Turisme.

El divendres 3 de març, el senyor Maurici Carbó, Director Sports Tourism Consulting, va impartir una conferència en modalitat presencial sobre Wikiloc https://ca.wikiloc.com/, una aplicació que permet publicar i descarregar rutes i que es va fundar a Girona al 2006.

Actualment l’aplicació ja compta amb més de 11 milions d’usuaris arreu del món.

En el marc de la sessió, el ponent va exposar la relació entre el turisme esportiu i les noves tecnologies. Concretament, va exposar casos en què els dispositius com ara mòbils i rellotges digitals són un component important de l’experiència esportiva. Al mateix temps, va exposar quina evolució presenta el sector de les aplicacions esportives i els principals perfils i motivacions de les persones que les utilitzen.

A continuació, va exposar el cas de Wikiloc. Particularment, la rellevància de cuidar bé les persones usuàries, oferir una experiència digital de qualitat, no invasiva i de confiança. Pel que fa a la perspectiva del negoci, va presentar algunes de les principals col·laboracions desenvolupades, les accions promocionals efectuades i la necessitat d’establir aliances amb organismes del sector esportiu, cosa que tendeix a repercutir en major notorietat de marca i coneixement del servei que s’ofereix.

Aquesta sessió, emmarcada dins l’assignatura Turisme Esportiu, de 3r i 4t curs del grau en Turisme, ha permès que les persones assistents puguin entendre la rellevància de disposar d’un bon servei i detectar possibles oportunitats per donar a conèixer el producte o servei en un entorn apropiat.

Aquesta és una de les diverses activitats emmarcades dins del Cicle de Conferències “Entre Subjectes & Atributs”, que cada any reuneix a més de 30 ponents d’àmbit nacional i internacional en diverses conferències. www.udg.edu/entresubjectes

Entre Subjectes & Atributs” és una iniciativa, organitzada per la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona, que pretén mostrar a l’estudiantat casos reals, rellevants i amb impacte relacionats amb els àmbits de la comunicació, el turisme, la publicitat, el disseny, el màrqueting i el sector audiovisual.

Més detalls d’aquesta activitat:

Gravacions de les sessions “Entre Subjectes 22-23”

Per a més informació sobre el cicle de conferències “Entre Subjectes & Atributs”:
www.udg.edu/entresubjectes

Organitzador: