Facultat de Turisme

Roldós Media, agència de mitjans que celebra el 150è aniversari, imparteix una sessió a la UdG

La conferència s’ha celebrat a la Sala de Graus Pep Nadal el dimarts 18 d’octubre d'enguany

La doctora Carol Serra, Consellera (5a generació) i professora dels estudis de Comunicació de la UIC, el senyor José Manuel Casasnovas Roldós, Conseller Delegat (4a generació) i el senyor Ruperto Serra Roldós, President (4a generació) de l’agència de mitjans Roldós han impartit una conferència a l'estudiantat de Primer Curs de Grau en Publicitat i Relacions Públiques de la Facultat de Turisme.

La sessió ha permès testimoniar, a partir de l’experiència i evolució de l’agència Roldós, l’evolució del sector publicitari en l’àmbit català, espanyol i, en certa mesura, internacional.

En el marc de la sessió, han exposat la trajectòria del senyor Rafael Roldós Viñolas (1846-1918), fundador de l’agència i personatge destacat en la història de la publicitat.

De fet, es pot afirmar que Roldós és l’agència més antiga que s’ha fundat a l’àmbit espanyol i segurament l’agència en actiu més antiga a nivell internacional.

Durant la sessió les persones ponents han explicat els orígens de l’empresa, la seva transformació i expansió en diferents moments de la història, com per exemple durant l’Exposició Internacional de Barcelona del 1929, així com les oportunitats de diversificació del negoci en els diferents moments històrics. Al mateix temps, han exposat les accions desenvolupades per potenciar la seva expertesa i coneixement del mercat publicitari.

Aquesta conferència, emmarcada dins de l’assignatura Fonaments i Història de la Comunicació, impartida pel doctor Lluís Costa, ha permès que les persones  assistents puguin conèixer una entitat que s’ha adaptat en els diferents moments històrics i que ha evolucionat a mesura que ho ha anat fent el mercat publicitari.

Aquesta és una de les conferències que s’emmarca dins del Cicle de Conferències “Entre Subjectes & Atributs”, programat per la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona.

El curs acadèmic 2022-23 és la sisena edició d’aquest cicle. Cada any programem més de 30 conferències amb ponents d’àmbit nacional i internacional amb la finalitat que l’estudiantat pugui conèixer casos rellevants vinculats amb els àmbits de coneixement del turisme, la comunicació, el màrqueting, la publicitat i les relacions públiques. www.udg.edu/entresubjectes

A més, algunes de les sessions queden enregistrades i es poden consultar públicament en el repositori de la UdG.

Hi ha activitats que són completament obertes al públic en general i n’hi ha que són exclusives per a estudiantat de cada assignatura o a la Facultat de Turisme.

Els detalls sobre accés a cada esdeveniment i modalitat de l’acte consten a la descripció de cada conferència.

Vídeos del cicle de conferències “Entre Subjectes & Atributs 21-22”: https://diobma.udg.edu/handle/10256.1/6458

Vídeos del cicle de conferències “Entre Subjectes & Atributs 22-23”:

Per a més informació sobre el cicle de conferències “Entre Subjectes & Atributs” 22-23:

www.udg.edu/entresubjectes

Més detalls d’aquesta activitat:

Organitzador:

Dr. Jordi Serra Simón