Facultat de Turisme

Seminari de clausura del Projecte POCTEFA Nattur

Es presenta el balanç de les accions dutes a terme pels socis, després de quatre anys del Projecte Nattur

El passat dimarts dia 24 de maig, va tenir lloc al Parc de la Préhistoire de Tarascon a França la jornada de clausura del Projecte Nattur, per tal de presentar davant la premsa i les autoritats la tasca que s’ha dut a terme durant els quatre anys de projecte.

El projecte NATTUR ha donat lloc a nombroses i belles accions: formacions, observació del turisme i estudi de les relacions entre residents i turistes en particular. Ha permès anar més enllà en el camp de les activitats a l’aire lliure, com l’escalada i el ciclisme. El Camí dels Bons Homes és un element estructurant i emblemàtic de NATTUR ja que per primera vegada, s’ha considerat el Camí com un ” tot “, en el seu conjunt, la qual cosa ha permès realitzar un diagnòstic global i dur a terme accions concretes i coordinades amb vista a la seva valorització.

El projecte POCTEFA Nattur, està dedicat a la valorització del patrimoni amb la participació d’agents del territori que aporten la seva mirada i la seva experiència. També sobre l'impacte dels turistes a la visita als espais naturals i com això afecta els residents d'aquests municipis i a la natura. El projecte és cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER). L’objectiu del POCTEFA és reforçar la integració econòmica i social de la zona fronterera Espanya-França-Andorra, desenvolupant activitats econòmiques, socials i mediambientals amb estratègies conjuntes a favor del desenvolupament territorial sostenible.

El projecte ha posat de manifest la importància de l’observació del turisme, que permet comprendre l’impacte que pot tenir en un territori per a fomentar la presa de decisions a partir de dades concretes. Els territoris han pres consciència de la necessitat d’anticipar-se per a gestionar millor el nombre de visitants.

Després de la presentació dels resultats, es varen fer dues taules rodones per reflexionar sobre la cooperació i sobre la gestió dels espais naturals. Els temes de les taules rodones varen ser l’adaptació i gestió de l'activitat turística amb una perspectiva de transició i perspectives de cooperació.

Consulta aquí el balanç del projecte NATTUR.