Facultat de Turisme

El Projecte CultSense llença l'e-book “Creating Cultural Understanding Through Travel – CultSense

Es tracta d’un llibre en format digital protagonitzat per estudis de cas que es poden considerar com una plataforma per a la reflexió i el debat de diferents contextos, on la sensibilitat cultural i la comprensió dels entorns locals juguen un paper en les experiències dels visitants i els vilatans.

Els estudis de cas presenten temes que també es tracten en la literatura sobre turisme però d'una manera més accessible. L’objectiu és servir de base per al treball a l'aula en particular, però no exclusivament, en els programes de Turisme, Oci i Cultura.

Els estudis de cas comencen amb una història que il·lustra alguns dels temes en qüestió, seguits de preguntes que impulsen la reflexió i el debat. Aprendre sobre diferents entorns culturals pot ser una font d'inspiració i una base per a expandir el coneixement sobre les cultures locals a tot el món.

La Universitat de Girona juntament amb quatre universitats europees dels Països Baixos, Portugal, Finlàndia i Romania, han contribuït a l'elaboració dels casos d'estudi perquè l'e-book pugui presentar el resultat final que es pot descarregar clicant aquí

El Projecte CultSense té com a objectiu abordar els problemes de les creixents pressions de mobilitat, les tensions i conflictes entre els vilatans i els viatgers. Es basa en crear un enfocament educatiu especialitzat per a desenvolupar actituds més comprensives cap a altres cultures. CultSense ve a brindar eines als estudiants d'educació superior (que representen gran part dels joves viatgers) i al personal docent d'educació superior.

L'equip del projecte CultSense de la Universitat de Girona està format pels professors de la Facultat de Turisme: doctora Silvia Aulet, doctora María Dolors Vidal-Casellas, doctor Joaquim Majó i el doctorand Guilherme Ferreira Rodrigues que han preparat els següents casos d'estudi: "Gastronomy as a Bridge for Understanding Local Cultures" i "Feeling Religious Heritage Sites in Tourism".