Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials

Mencions i reconeixements

Grau en Comptabilitat i Finances

El Grau en Comptabilitat i Finances es pot obtenir sense cursar cap menció o cursar una de les dues mencions que s'ofereixen:

Menció en Comptabilitat i Auditoria

Per aquesta menció cal cursar les següents optatives:

• Auditoria
  • Normes Internacionals d'auditoria
  • Normes Internacionals d'Informació Financera
  • Organització comptable i instruments avançats d'Auditoria
  • Valoració d'empreses i plans de viabilitat

A l'ICAC (Instituto de contabilidad y auditoria de cuentas). Els graduats en "Comptabilitat i Finances, Menció Comptabilitat i Auditoria" de la Universitat de Girona, tenen una dispensa genèrica parcial dels cursos de formació teòrica d'auditors i de la primera fase de l'examen d'accés al Registre oficial d'auditors de comptes sempre que el títol s'obtingui cursant les assignatures assenyalades a la taula d'equivalències .

Menció en Banca i Finances

Per aquesta menció cal cursar les següents optatives:

• Anàlisi de productes financers
  • Comunicació financera
  • Finances corporatives
  • Instruments derivats
  • Fiscalitat de les operacions financeres

CNMV Comisión Nacional del Mercado de Valores del Ministerio de Economia, a petició de la Facultat, ha inclòs el “Grau en Comptabilitat i Finances, Menció Banca i Finances” a la llista de títols reconeguts per a exercir com a professionals qualificats per assessorar en matèria d’inversions. Fins ara, el Ministerio de Economia només reconeixia estudis de Màster. Del conjunt de les titulacions de Grau de les Facultats d’Economia i Empresa catalanes, aquest és el primer que el Ministerio reconeix, i el segon a l’estat espanyol. (https://www.cnmv.es/portal/Titulos-Acreditados-Listado.aspx ).