Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials

Analyzing Financial Statements conference

Anàlisi de balanços de dues empreses

Els passats dies 20,21 i 22 d'abril del 2021 es va celebrar l'Analyzing Financial Statements conference.

L'objectiu d'aquestes jornades era l’anàlisi de balanços de dues empreses diferents, estudi que es feia a partir de diferents reptes repartits durant els 3 dies. Per a poder-ho aconseguir, es van realitzar equips conformats per estudiants de la nostra facultat, juntament amb altres alumnes de la Hann University d'Holanda i la Odisee University de Bèlgica.

Cal destacar que un dels nostres estudiants, Carles Bargalló, juntament amb el seu equip, es van proclamar guanyadors tot presentant la Fact Sheet adjunta.

Els alumnes de la nostra universitat valoren molt positivament aquestes jornades ja que no només els va servir per aprendre i, alhora, demostrar tot el seu coneixement sinó que també els va permetre conèixer estudiants d'arreu d'Europa. De fet, abans de començar a desenvolupar l'objectiu principal de la conferència, es van organitzar un seguit d'activitats pensades perquè els integrants es poguessin presentar de manera prèvia als reptes.

Aquí us deixem algunes de les opinions dels nostres estudiants:

"Crec que el funcionament de l’activitat va ser realment bo donades les circumstàncies. Personalment em vaig trobar molt còmode amb el meu equip i va ser una molt bona experiència, tant per treballar en equip amb gent que d’un començament no coneixes de res, com per practicar l’anglès.

Vaig trobar interessant que una de les empreses que haguéssim d’analitzar fos espanyola però personalment crec que potser hagués estat millor, o al menys tenir-ho present per altres anys, que potser no és tant d’on siguin les empreses sinó en el “momentum” que es trobin en aquell moment. Crec que hagués set millor que les empreses a estudiar fossin algunes de les que hagin sonat d’alguna manera o una altre ja que farà que els estudiants se sentin més involucrats i s’interessin més pel tema.

Tot i així només em queda felicitar a tothom que organitzes aquesta activitat." - Sergi Puig

"Estic molt content per haver cursar l'International Project. Em va sorprendre positivament el tema principal de l'activitat ja que tot seguia un mateix fil (tot dintre un mateix cas d'estudi). El fet que tot estigui interrelacionat em va permetre veure el procés sencer d'anàlisi i comparació de dues empreses.

Un altre punt a destacar va ser el seu funcionament ja que la majoria d'hores les vam passar en grups de treball formats per altres estudiants de les universitats de HAN (Països Baixos) i Odisee (Bèlgica). Al compartir temps amb estudiant d'altres països, pots veure diferents maneres de pensar i de plantejar els problemes que es presenten.

Finalment, destacaria el fet que és completament amb anglès. Personalment em va ser de molta utilitat per seguir polint aquest idioma. Per tant, l'avaluació general molt positiva! La recomano sincerament." - Jaume Rovira

"L'activitat ha estat molt interessant. Encara que feia gairebé dos anys que no estudiava ratis, m'ha ajudat a fer memòria i adquirir el vocabulari necessari en anglès (que em mancava una mica). La xerrada del noi que treballava com assessor fiscal (si no recordo malament) em va semblar molt interessant ja que el que venia a dir era que no només ens hem de fixar en les ratis, sinó que hem d'anar més enllà.

Encara que esperava feedback després de l'anàlisi de la primera empresa, l'activitat va estar molt ben organitzada." - Núria Porta

"La veritat és que els tres dies d'activitat internacional van ser uns dies molt divertits i diferents, on vaig aprendre principalment com es diuen, en anglès, les diferents parts dels documents comptables que hem estudiat a la nostra carrera. A més vaig tenir la sort de que em toqués treballar amb 3 estudiants holandes@s, amb els que es va fer tot molt mes amè i senzill.

De fet vam ser un dels grups guanyadors ja que vam ser el grup amb la "Fact Sheet" millor valorada entre els diferents grups." - Carles Bargalló