Escola Politècnica Superior

ICREA Acadèmia reconeix l’investigador de la UdG Albert Turon i professor de la Politècnica

Aquests ajuts serveixen per finançar la recerca de personal investigador de les universitats públiques durant un període de cinc anys i permeten el personal investigador intensificar la seva recerca.

La Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA) ha reconegut la tasca de l’investigador de la Universitat de Girona (UdG) Albert Turon Travesa i l’ha incorporat al programa ICREA Acadèmia. Aquests ajuts serveixen per finançar la recerca de personal investigador de les universitats públiques durant un període de cinc anys. Actualment, tretze membres del personal investigador de la UdG formen part del programa. D’aquests, sis van accedir-hi alhora l’any passat.

Albert Turon és investigador sènior del grup de recerca AMADE i professor titular de l’àrea de Mecànica dels Medis Continus i Teoria de les Estructures del Departament d’Enginyeria Mecànica i de la Construcció de la Universitat de Girona. Turon es va doctorar en Tecnologia per la Universitat de Girona l'any 2006 i va exercir com a Investigador Postdoctoral a la Universitat de Porto, i com a investigador visitant al Centre Langley de la NASA (EUA) i a la Universitat d'Aalborg (Dinamarca).

Actualment, forma part del consell de la Societat Europea de Materials Compòsits (European Society for Composite Materials, ESCM) i és membre del comitè editorial de revistes científiques internacionals com “Composites Part B: Engineering”. És autor de més de 80 articles publicats en revistes internacionals de primer nivell i apareix a la llista de la Universitat de Standford “World’s Top 2% Scientists ranking". Participa en projectes de transferència de tecnologia amb empreses líders internacionals, principalment del sector aeronàutic.

La recerca d’Albert Turon està enfocada a entendre i caracteritzar el comportament mecànic dels materials compòsits d’altes prestacions i poder així desenvolupar models i estratègies de modelització no deterministes que permetin predir el comportament estructural. El desenvolupament d’aquests models contribuirà a reduir les emissions en el transport i a un ús eficient dels materials. Actualment, lidera tres projectes europeus.

La Fundació ICREA ofereix al PDI de les universitats públiques de Catalunya aquest ajut econòmic per reduir les tasques docents i, així, intensificar la seva dedicació a l’activitat de recerca. Aquest reconeixement permet augmentar l’impacte i l’abast internacional de la recerca que es fa a les universitats catalanes.

El programa ICREA Acadèmia es va llançar l’any 2008 amb l'objectiu d'impulsar i premiar l'excel·lència de la recerca. Així, el programa contribueix a promoure la recerca de PDI en fase totalment activa i expansiva de la carrera investigadora.