Escola Politècnica Superior

Albert Castellanos participa en el Plenari del Patronat Politècnica UdG

El Patronat de la Politècnica de la Universitat de Girona (UdG) ha celebrat el Plenari a l’hotel Camiral, amb una assistència de 65 empresaris i institucions. Judith Viader, directora general de Frit Ravich i presidenta del Patronat, ha liderat el seu primer Ple.

Girona, 17 de juny 2021 |El Patronat ha celebrat el seu plenari anual a les instal·lacions de l’hotel Camiral, del PGA de Caldes, per tal de poder respectar totes les mesures preventives anti covid. Un acte on hi ha participat, fins a 65 empreses i institucions, una gran representació dels més de 130 membres que en formen part. En la part inicial, els patrons han pogut rebre la informació rellevant de l’associació de la mà de la presidenta, la sra. Judith Viader i del director tècnic, el sr. Gerard Lechuga. La directora de l’Escola, la sra. Mª Àngels Pelach també ha intervingut, per informar de les principals dades de la Politècnica així com anunciar els diferents guanyadors dels premis i beques d’enguany.
Seguidament, ha tingut lloc la reunió privada entre els patrons i el convidat, que en aquest cas ha estat el sr. Albert Castellanos, secretari d’Empresa i Competitivitat del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat. S’han tractat diferents temes d’actualitat entorn a les noves polítiques d’Empresa i Competitivitat que el govern vol desplegar, entre d’altres, l’evolució del pacte nacional per la indústria.

47 anys de Patronat Politècnica
Format per 130 membres i institucions, el Patronat segueix sumant aquelles empreses dinàmiques, innovadores i amb una voluntat de col·laboració per tal de que l'Escola pugui seguir oferint talent, coneixement i tecnologia a les empreses del territori.
Un Patronat que destina més de 315.000€ anuals a fomentar la relació universitat-empresa gràcies en part a les col·laboracions estratègiques amb la Diputació de Girona, el Consell Social de la Universitat de Girona i la Fundació “La Caixa”.
El Patronat és una associació empresarial vinculada a la Politècnica UdG, un canal per les empreses que en formen part cap a l'aprofitament de l'existència de l'Escola en diferents àmbits. Captació de talent, projectes tecnològics conjunts amb universitat, serveis tècnics de recerca, validació de nous productes, formació Professional, networking, jornades orientació laboral, participació en el Fòrum Industrial, visibilitat del logotip de l'empresa dins l'Escola, etc.
D'altra banda, gràcies a l'aportació dels Patrons, es valora i premia l'esforç dels joves, recolzant activitats universitàries de l’Escola Politècnica, amb premis i beques als seus estudiants. Finalment, i des de fa uns anys, s’incentiva que els estudiants de secundària es decantin pels estudis més tècnics, despertant vocacions tecnològiques a través d’un seguit d’activitats, tallers, xerrades i material innovador. Sempre amb l’objectiu d’atraure talent i disminuir la bretxa de gènere en els estudis tècnics.