Departament de Geografia

Els estudiants de l’assignatura Geografia Econòmica han portat a termes dues pràctiques per estudiar els efectes de la COVID-19 en diferents activitats econòmiques i socials en el territori. En la primera, anomenada Geografia Econòmica després de la COVID-19, s’han analitzat, a partir d’articles periodístics internacionals, diverses tendències que poden ser accelerades per la pandèmia: una globalització diferent, reconfigurada i regionalitzada, la relocalització d’empreses o reshoring, la reindustrialització de regions occidentals, la disminució del transport de mercaderies, els canvis de mobilitat urbana, les conseqüències territorials del teletreball i el teleensenyament, l’augment de l’e-comerç, la irrupció de tecnologies com el blockchain, big data, IA, robotització, la regionalització i transformació del turisme, la fi del domini energètic del petroli, l’acceleració del New Green Deal, l’augment de la desigualtat econòmica de països i classes socials, la desestabilització geopolítica. En la segona, els estudiants han realitzat una enquesta en línia per analitzar com canviarà la mobilitat per motius de treball, de lleure i de turisme de la població. S’han contestat més de 300 enquestes i s’ha preguntat sobre com afectarà el teletreball en el futur, com es desplaçaran les famílies els caps de setmana o com canviaran els hàbits de desplaçament turístic quan la pandèmia hagi acabat.