Departament de Geografia

L'Observatori del Paisatge us convida a presentar comunicacions i propostes per a la Trobada Internacional «Art del Caminar i Geografies Relacionals/Walking Art and Relational Geographies» que tindrà lloc a Girona, Olot i Vic del 7 a l’11 de juliol de 2020, amb la col·laboració de l’Observatori del Paisatge.

La trobada està organitzada i coordinada per Herman Bashiron Mendolicchio i Clara Garí (Nau Côclea) i també hi col·laboren la Càtedra de Geografia i Pensament Territorial de la Universitat de Girona, Bòlit Centre d’Art Contemporani de Girona, el Centre de Creació Contemporània Nau Côclea, l'Ajuntament d’Olot, la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya, Deriva Mussol, i ACVIC Centre d’Arts Contemporànies.

«Art del Caminar i Geografies Relacionals» proposa crear un diàleg entre teoria i pràctica en què caminar esdevé un instrument de connexió territorial i paisatgística, una eina cartogràfica i un format d’expressió creativa. Punt de debat, d’experiència i de reflexió, «Art del Caminar i Geografies Relacionals» se centrarà sobretot en l’anàlisi de la relació, cada cop més mediatitzada, entre persones i paisatges.

Convocatòries

Les convocatòries estan adreçades a pensadors, agents, artistes, tècnics i creadors relacionats amb el fet de caminar en les vessants creatives, educatives, artístiques i ecoterritorials. Es poden presentar comunicacions teòriques i propostes artístiques (accions, workshops etc.). La llengua oficial de les trobades és l’anglès.

S’acceptaran propostes que tinguin en compte, entre d’altres, un o més dels temes següents:

- Caminar com a instrument cartogràfic.

- Distàncies i proximitat. Caminar com a mesura de coneixement.

- Caminar entre espais urbans i rurals.

- Art del Caminar i Paisatges

- Art del Caminar i Comunitats.

- Mapes, perímetres, límits, fronteres.

- Caminar com a exploració artística.

- Art del caminar i activació de l’espai públic.

- Relacions territorials, ecologies i sostenibilitat.

- Caminar com a pràctica col·laborativa.

- Performativitat caminant: cossos i geografies.

- Psicogeografia i art contemporani.

- Art del caminar, educació i pràctiques d’aprenentatge.

Comunicacions

Es preveuen presentacions de 15 minuts. La proposta de comunicació s’ha de fer mitjançant la documentació següent, que cal enviar abans del 20 d’abril de 2020:

• Un resum d’una extensió màxima de 300 paraules.
  • Una petita biografia dels autors/autores de la comunicació (màxim 150 paraules).
  • Nom, adreça, telèfon i e-mail de la persona de contacte. Pàgina web.

Propostes de creació

Es preveuen diverses propostes, accions i workshops de creació relacionats amb l’art de caminar que tindran lloc durant els dies de la trobada. La proposta de taller o performance s’ha de fer mitjançant la documentació següent, que cal enviar abans del 20 d’abril de 2020:

• Una petita descripció del taller, acció o performance acompanyada d’alguna imatge.
  • També cal indicar la durada de l’activitat, el moment preferible en el dia, l’espai necessari i el nombre màxim de participants.
  • Nom, adreça, telèfon i e-mail de la persona de contacte. Pàgina web.

Les comunicacions i les propostes s’han d’enviar a artdelcaminar@gmail.com abans del 20 d’abril. Rebreu un missatge de confirmació si el correu s’ha rebut correctament. Si no heu rebut confirmació al cap de 5 dies després d’haver enviat el missatge, si us plau torneu a contactar per e-mail.

El resultat de la selecció, en ambdues categories, serà comunicat per part dels organitzadors via correu electrònic el dia 31 de maig de 2020.