Departament de Física

Ens ha deixat el Dr. José Casas Vázquez

Lamentem la defunció del Dr. José Casas Vázquez, diumenge 17 de gener de 2021. Fou catedràtic de Física de Matèria Condensada de la UAB. Bona part del professorat del Departament de Física de la UdG va rebre docència del Dr. Casas. El Departament de Física de la Universitat de Girona fa arribar el seu condol a la família.

Lamentem la defunció del Dr. José Casas Vázquez, diumenge 17 de gener de 2021. El Dr. Casas formà part de la UAB des de l'any 1970 fins l'acabament del seu emeritatge. Fou catedràtic de Física de Matèria Condensada de la UAB, on va ser director del Departament de Física i Secretari de la Facultat de Ciències. Molts professors del nostre departament vam ser alumnes seus en diferents moments de les nostres trajectòries. També va donar suport al Departament participant en diferents actes acadèmics, com en tribunals de tesi, d’oposicions, etc.

Podeu trobar més detalls de la seva biografia a:

Ens ha deixat el Dr. José Casas Vázquez - Departament de Física - UAB Barcelona

ORDRE, CALMA, CLAREDAT, ELEGÀNCIA

En la mort del professor José Casas Vázquez, per David Jou

Hi havia en ell un ordre, una calma, una claredat, una elegància,

que m’asserenaven l’esperit: quan escrivia a la pissarra,

les equacions s’hi succeïen amb lògica, amb audàcia,

en un profund diàleg de natura i matemàtiques.

Aviat vaig saber que se m’hi obria un camí

que atreia i fascinava, una aventura sens fi

que seria agradable explorar i compartir

amb ell i els amics, com companys de viatge.

Quants anys de treball sostingut, entusiasta,

d’articles i de llibres, explorant termodinàmica,

enllà de la bellesa subtil, consolidada,

dels mètodes i idees de les teories clàssiques!

Equacions i vida, imaginació i coratge

per traspassar fronteres, les coses comprovades,

per explorar ones, per proposar entropies,

per eixamplar lleis  i transportar energies,

i viure l’aventura de llums inexplorades!

Encara veig la llum dels matins a la pissarra,

les tardes al despatx, la llum de sobretaules

parlant d’il·lusions i de projectes atrevits,

la claror dels despatxos quan s’acostaven les nits

i la feina atreia tant que costava abandonar-la.

I em diuen que s’ha mort i veig al fons de l’ànima

llums que s’amorteixen, que vacil·len i s’apaguen.

17 de gener de 2021