Coneix la UdG

Activitats formatives mínimes

A realitzar abans de començar l'activitat docent

A la intranet "la meva UdG>Docència>Cursos" trobareu habilitats els tres cursos que conformen aquesta formació mínima:

• Entorn UdG: què és el que has de saber?
  • Moodle a l'abast
  • Eines de docència i treball a distància

Tot el professorat de la UdG ha de conèixer els continguts que ofereixen aquests cursos. Estan oberts a "la Meva UdG"  indefinidament per tal que tothom els pugui anar realitzant i els continguts estiguin sempre disponibles en cas que us interessi consultar-los. Dins de cada un d'aquests cursos hi trobareu documentació i material de treball autònom per conèixer i familiaritzar-vos amb els diferents temes. A més, hi trobareu també píndoles en format vídeo i enregistraments de sessions en línia realitzades sobre aquestes temàtiques.

"Entorn UdG: què és el que has de saber?"

Finalment, el curs "Entorn UdG: què és el que has de saber?" (accediu des de "la meva UdG>Docència>Cursos" ) inclou informació, material, normatives, plantilles... sobre cinc temes:

• Protecció de dades i dret a la imatge
  • Drets d'autor: crear, reutilitzar i difondre
  • Seguretat i salut en l'activitat docent
  • Llibre d'estil UdG: pautes d'ús en materials docents
  • Prevenció i actuació davant situacions de violència o assetjament
  • Perspectiva de gènere en la docència

"Moodle a l'abast"

El curs "Moodle a l'abast" (accediu des de "la meva UdG>Docència>Cursos" ) està estructurat en tres nivells de dificultat (bàsic, mitjà i avançat). Cal que tot el professorat en realitzi, com a mínim, el de nivell bàsic, atès que inclou els continguts definits com a competències mínimes.

El curs contempla sis àmbits de contingut, amb material de treball autònom, referits a com organitzar l'assignatura, com explicar-la, com oferir continguts, com preparar activitats, com avaluar-les i com comunicar-se amb l’estudiant. Està organitzat perquè pugueu anar avançant autònomament i al vostre ritme en el coneixement i utilització de Moodle. Inclou l’enregistrament d’una de les sessions en línia realitzades sobre els principals aspectes de Moodle a l’hora de preparar una assignatura.

"Eines de docència i treball a distància"

El curs "Eines de docència i treball a distància" (accediu des de "la meva UdG>Docència>Cursos" ) inclou guies i material de treball autònom sobre les eines següents que estan a disposició de tot el PDI:

• Blackboard Collaborate (eina integrada a Moodle per fer les classes i tutories col·lectives)
  • Google Meet (eina recomanada per fer tutories individuals i col·lectives)
  • Microsoft Teams (eina recomanada per fer reunions d'equip, de treball, per comunicar-se amb altre professorat o membres del PAS...)
  • Agenda de tutories (activitat integrada a Moodle per gestionar les tutories amb l’estudiant)

Sobre l’eina Blackboard Collaborate, en concret, hi trobareu l’enregistrament de tres sessions en línia realitzades, la darrera de les quals està centrada específicament en la resolució de dubtes sobre el seu ús.

Més informació

Per a tots aquests temes, hi trobareu també vídeos de les sessions en línia realitzades.

D’altra banda, us recomanem que visiteu l’espai ICEberg , on hi trobareu recursos, recomanacions per a la vostra docència (tant presencial com virtual) i informacions diverses que us poden ser d’utilitat en la vostra activitat docent. Quinzenalment, anireu rebent al vostre correu electrònic el Butlletí ICEberg, amb informació sobre les activitats de formació i sessions que es van organitzant per al PDI, a més d’altres informacions d’interès.

Per qualsevol dubte sobre aquest apartat podeu contactar per correu a: ice.docencia@udg.edu .