Promoció de la Salut

La Xarxa Uscat llança un repte per la causa de La Marató, dedicada a les malalties cardiovasculars

La Xarxa d'Universitats Saludables de Catalunya (USCAT) obra un repte per contribuir amb La Marató de TV3 d'enguany, que dedica la 31a edició a les malalties cardiovasculars.

El diumenge 18 de desembre, La Marató de TV3 dedicarà la 31a edició a les malalties cardiovasculars, la principal causa de mort als països desenvolupats i un dels problemes actuals de salut pública més rellevants i, per aquest, a la Xarxa USCAT decideix recolzar la causa a partir d’un repte de crowdfunding social creat amb la plataforma Mi Grano de Arena, amb un objectiu de 10.000€

Per primera vegada, ens sumem a la gran tasca que fa cada any La Marató tota la Xarxa d’Universitats Saludables de Catalunya (USCAT), que aplega les dotze universitats catalanes públiques i privades: la Universitat de Barcelona (UB), la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), la Universitat Pompeu Fabra (UPF), la Universitat Ramon Llull (URL),  la Universitat de Lleida (UdL), la Universitat  de  Girona (UdG), la Universitat Rovira i Virgili (URV), la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), la Universitat Internacional de Catalunya (UIC) i la Universitat Abat Oliva CEU (UAO CEU); i les secretaries de Salut Pública, del Departament de Salut, i d’Universitats i Recerca, del Departament d’Empresa i Coneixement, de la Generalitat de Catalunya, que n'assumeixen la vicepresidència permanent

Independentment de les activitats que creïn les diferents universitats de la Xarxa USCAT dins dels seus Campus Universitaris, la xarxa recolza la campanya que fa cada any La Marató, ja que és l'única que impulsa l'avenç científic al fomentar i promoure la recerca biomèdica d'excel·lència, així com la sensibilització social sobre les malalties que es tracten al programa La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio, mitjançant campanyes de participació ciutadana, actes de difusió, educació, i estretament vinculats a l'àmbit d'actuació de les universitats: la docència i la recerca.

Es pot realitzar el donatiu a la plataforma de Mi Grano de Arena: https://www.migranodearena.org/reto/xarxa-uscat-amb-la-marato