Programa de formació universitària per a més grans de 50 anys

La Cadena SER entrevista a dues alumnes sèniors del Programa Josep Torrellas de la UdG

La Dolors Guix i la Trinidad Escabias, alumnes del Programa Josep Torrellas d’Estudis Universitaris per a Més Grans de 50 Anys de la Universitat de Girona, van oferir una entrevista per Cadena SER per tal d'exposar el seu entusiasme sobre tornar a la universitat després del 60 anys.

"Trepitjar l'aula és fantàstic" diu la Doli, "anar a classe és una cosa meravellosa i els joves t'aporten més vitalitat i més energia". També reconeix que les ajuden en aspectes informàtics "que anem més peix". La Trini també reconeix que "és molt enriquidor" la interacció amb els més joves. Assegura que ha pogut seguir el programa amb la base de coneixements que tenia fins ara. "L'assignatura que comencem ara serà més pràctica" explica. La Doli apunta que té "molt bona relació" també amb els professors. "Tenim una associació on organitzem viatges, sortides i conferències i, per tant, tenim una relació molt intensa".

Totes dues formen part del programa Josep Torrellas de la Universitat de Girona. Un sistema que es va posar en marxa el curs 2005-2006, i que vol donar l'oportunitat d'estudiar a la universitat a persones majors de 50 anys, però sense l'obligació de presentar-se als exàmens ni fer treballs. Tampoc cal una titulació prèvia ni fer totes les assignatures del grau. "Quan ho vaig descobrir vaig pensar que era perfecte" diu la Doli, "per obrir finestres de coneixement". Aquest curs, hi ha 114 alumnes matriculats en aquest programa. La gran majoria (98) estan matriculats a assignatures de la Facultat de Lletres, seguides, en menor mesura, de la Facultat d’Educació i Psicologia, de l’Escola Politècnica o de la Facultat de Turisme.

Consulta la notícia al web de Cadena SER.