Cooperació

El projecte d’Infermeria a Camerun s’adapta per seguir endavant malgrat la pandèmia

El projecte de cooperació “Construcció d’una biblioteca a l’escola d’Infermeria de Kribi-Camerun”, coordinat per la professora Alícia Baltasar, de la Facultat d’Infermeria, ha aconseguit tirar endavant malgrat la pandèmia de COVID-19

En convocatòries anteriors el projecte “Construcció d’una biblioteca a l’escola d’Infermeria de Kribi-Camerum” va obtenir ajuts per millorar les infraestructures de l’Escola d’Infermeria de Kribi - Camerum i per a facilitar la mobilitat de docents, PAS i estudiants de la Facultat d’Infermeria de la Universitat de Girona a aquesta escola.

Enguany, a través del projecte presentat a la XVIII convocatòria d’ajuts a projectes de cooperació per al desenvolupament de la UdG (2020), s’hi volia donar continuïtat establint un programa per a facilitar la mobilitat d’estudiants de l’Escola d’Infermeria de Kribi a la Facultat d’Infermeria  de la UdG, amb la finalitat que poguessin perfeccionar el seu desenvolupament professional científic i tècnic, i completar els seus estudis d’Infermeria amb una formació docent i pràctica.

Amb tot plegat, es pretenia garantir la formació dels estudiants d’Infermeria de Kribi i promoure les seves oportunitats i experiències d’aprenentatge i això repercutiria de manera directa en la millora de la salut i el benestar de la població de Kribi.

Malauradament, donades les incidències causades per la pandèmia de la COVID-19, el projecte es va veure afectat en el seu objectiu sobre la mobilitat dels membres de la comunitat sòcia.

Tot i això, es va poder adaptar el projecte per tal de destinar l’import concedit a l’adquisició de material de laboratori necessari per assolir competències instrumentals en els estudis d’infermeria. D’altra banda i pel que fa a la part més assistencial i d’atenció directe a la població de Kribi, es va finalitzar la construcció d’una maternitat per donar atenció a tots els aspecte de salut materna i  reproductiva.