Càtedra Víctor Català d'estudis sobre el Modernisme

La Università Ca' Foscari de Venècia dedica una jornada a Víctor Català

La jornada va commemorar el 150è aniversari del naixement de Caterina Albert i va comptar amb la participació de quatre experts en l'obra de Víctor Català.

La Jornada Víctor Català, organitzada per la Università Ca' Foscari, l'Institut Ramon Llull, l'Associazione Italiana di Studi Catalani i el Seminari Modernismes, va tenir lloc el passat dijous 28 de novembre de 2019 i va commemorar el 150è aniversari del naixement de Caterina Albert a través de 4 conferències dedicades a l'autora.

María del Valle Ojeda Calvo, directora del Departament d'Estudis Lingüístics i Culturals Comparats de la Università Ca' Foscari, va presentar la jornada juntament amb Enric Bou i Patrizio Rigobon, de la Università Ca' Foscari. Seguidament, va tenir lloc la primera conferència, a càrrec de Lluïsa Julià (UOC), la qual va versar sobre "Formes i gèneres en la narrativa de Caterina Albert / Víctor Català".

La segona conferència, a càrrec de Marcè Pérez (Sembra Llibres), va tractar l'obra de l'autora des d'un punt de vista editorial: "Entre l'esperit militant i la divulgació literària: les reedicions de l'obra de Víctor Català. Els darrers anys en el circuit editorial català". Tot seguit, Francesco Ardolino (UB) va pronunciar la conferència "Víctor Català traduïda".

Finalment, Carme Gregori (UV) va cloure la jornada amb la conferència "Cinema i literatura: Un film (3000 metres) de Víctor Català".