Càtedra Víctor Català d'estudis sobre el Modernisme

Se celebra el cicle de converses "Literatura i ruralisme" a l'Escala

La Càtedra Víctor Català va organitzar el cicle de converses "Literatura i ruralisme", que ha tingut lloc, entre octubre i novembre, a l'Alfolí de la Sal de l'Escala

El cicle de converses "Literatura i ruralisme" partia d'una constatació: diversos autor actuals han recuperar, actualitzat i reivindicat l'ambientació muntanyenca i rural en les seves novel·les. En aquest sentit, cal destacar, per exemple, obres com Tríptic de la terra, de Mercè Ibarz, que completa el cicle de La terra retirada i La palmera de blat, o la novel·la d'Antoni Pladevall La clau anglesa, entre d'altres. Fins i tot alguns crítics literaris han qualificat de 'neorurals' novel·les com La drecera de Miquel Martín o Sola de Carlota Gurt.

Tenint en compte tot això, des de la Càtedra Víctor Català d’estudis sobre el Modernisme es va impulsar el cicle Literatura i ruralisme amb l’objectiu de reflexionar i debatre sobre les implicacions de l'ambientació rural en la literatura catalana, tant en un sentit històric com també des de la perspectiva actual. D'aquesta manera, podrem recuperar i rellegir la tradició literària que va iniciar-se a mitjan segle XIX i va eclosionar durant el Modernisme i, alhora, acostar aquesta tendència literària fins als temps actuals, amb els autors contemporanis que han revisitat i actualitzat aquesta ambientació.

CICLE DE CONVERSES: LITERATURA I RURALISME
Alfolí de la Sal (L'Escala)
Divendres 29 d'octubre
19.00h. Conversa amb Mercè Ibarz, moderada per Margarida Casacuberta.

Divendres 5 de novembre
19.00h. Conversa amb Antoni Pladevall, moderada per Mariàngela Vilallonga.

Divendres 12 de novembre
19.00h. Conversa amb Miquel Martín, moderada per Anna Perera.

Divendres 19 de novembre
19.00h. Conversa amb Carlota Gurt, moderada per Margarida Casacuberta.