Càtedra Víctor Català d'estudis sobre el Modernisme

Víctor Català a la Vila del Llibre de l'Escala

Entre el 28 de febrer i l'1 de març va tenir lloc la segona edició de la Vila el Llibre a l'Escala. En aquest marc, es van programar diversos actes que tenien com a protagonista l'obra de Víctor Català.

El programa de la segona edició de la Vila del Llibre a l'Escala, que es va celebrar entre el 28 de febrer i l'1 de març a l'Escala, va incloure diversos actes que van girar al voltant de l'obra de l'escriptora escalenca Víctor Català.

En primer lloc, el tret de sortida de la Vila el Llibre es va produir el dijous 27 de febrer, quan es va projectar la pel·lícula Solitud, de Romà Guardiet, basada en la novel·la de Víctor Català. La projecció va tenir lloc a l'Alfolí de la Sal i va comptar amb la participació de Romà Guardiet, director de la pel·lícula, i Lluís Albert, nebot de Caterina Albert.

El dissabte 29 de febrer, a les 12.00 hores, es va celebrar, també a l'Alfolí de la Sal, el recital poeticomusical Tot canta o brunz en el món, a partir de la poesia de Víctor Català i la música de Narcisa Freixas. L'espectacle va anar a càrrec d'Anna Casas (veu) i Carme Ubach (arpa).

Per a descobrir els indrets de l'Escala més estretament relacionats amb la figura de Caterina Albert, es van programar dos guiatges de l'itinerari literari Víctor Català a l'Escala. Amb aquesta activitat, a càrrec e Lurdes Boix, es van donar a conèixer els escenaris que van marcar la seva vida i van inspirar les seves obres. Les visites es van programar el dissabte 29, a les 12.00 hores, i el diumenge 1 de març, a les 10h.

El diumenge 1 de març al migdia, la Galeria Port 25 va acollir una taula rodona sobre escriptores empordaneses universals, que va tractar sobre Víctor Català, Aurora Bertrana i Maria Àngels Anglada. La taula rodona va comptar amb la participació de la directora de la Càtedra Víctor Català, Margarida Casacuberta, que va posar en relació l'obra de l'escriptora escalenca amb les dues altres autores.

El mateix diumenge 1 de març, a les 13.00h, el poeta Enric Casasses va oferir un recital a la Sala Víctor Català de l'Alfolí de la Sal en què va llegir textos propis i també poemes de Víctor Català.

Finalment, l'espectacle de cloenda de la Vila del Llibre 2020 a l'Escala va anar a càrrec del cantautor Josep Tero, que va musicar alguns fragments extrets de l'obra literària de Víctor Català. L'espectacle "D'un mateix mar" es va poder veure a l'Alfolí de la Sal el diumenge 1 de març a les 19.30 hores.enys coneguda de la seva obra, en diàleg amb la música de Narcisa Freixas. Freixas va ser una compositora i pedagoga de qui Víctor Català va dir que “era una catalana d’excepció, que bo i servant gelosament totes les virtuts tradicionals de la dona de sa casa, posseïa abastament les virtuts novelles que reclamen les necessitats i les aspiracions dels temps novells i que haurien pogut fer d’ella, en son medi, una assenyada davantera de les modernes legions femenines”

DiSSABTE 29 12.00 | Alfolí de la Sal. Sala Víctor Català