Càtedra Cambra de l'Empresa Familiar

Creating Cultural Understanding Through Travel. CultSense Case Collection

La directora de la Càtedra la Dra. Sílvia Aulet ha participat en la publicació del projecte CULTSENSE: Creating Cultural Understanding Through Travel. CultSense Case Collection ambla col·laboració de dos artícles:

Gastronomy as a Bridge for Understanding Local Cultures juntament amb Guilherme F. Rodrigues i Joaquim Majó i Feeling Religious Heritage Sites in Tourism, juntament amb Guilherme F. Rodrigues & Dolors Vidal.

El Primer, Gastronomy as a Bridge for Understanding Local Cultures, Aquest cas pràctic se centra en la percepció de la gastronomia local dels visitants. Mitjançant una anàlisi de la gastronomia catalana , incloent els seus plats tradicionals i productes de la cuina local, l'objectiu és mostrar com la gastronomia s'integra a la cultura local. La gastronomia en forma part el patrimoni cultural d'una destinació i forma part de la identitat del lloc, com ho fan els visitants percebre aquest fet? Pot la gastronomia fer de pont per presentar la identitat i les tradicions locals? Com donar a conèixer al visitant els valors tradicionals de la cuina local? El cas present L'estudi compara la percepció de la gastronomia local dels estudiants locals amb la percepció de estudiants internacionals que visiten i viuen per primera vegada la gastronomia catalana.

El segon article, Feeling Religious Heritage Sites in Tourism, es tracta d'un estudi de cas que se centra en els llocs religiosos i la seva relació amb l'activitat turística. Analitza tres llocs religiosos coneguts (Patrimoni de la Humanitat) a Catalunya considerant les seves diferents propostes turístiques i les seves funcions com a llocs religiosos. Els diferents usos que donen els visitants als llocs religiosos, tenint també en compte el paisatge sensorial dels llocs com a element agregador d'un ambient religiós. Són aquests llocs només llocs on el patrimoni arquitectònic, estètic la bellesa i la història destaquen ja que el significat religiós de l'espai no és percebut pels visitants? El caràcter religiós del lloc es transforma a causa dels turistes?.

Publicació completa