Càtedra Cambra de l'Empresa Familiar

7a jornada de Formació en Polítiques i Gestió Cultural

El passat 22 de juny es va realitzar la 7a jornada de Formació en Polítiques i Gestió Cultural.

Aquesta Jornada es va centrar en El Patrimoni al segle XXI, de la virtualitat a la telepresència a càrrec d’Albert Sierra. Com tants altres sectors basats en l'experiència i el coneixement, la digitalització suposa no només el traspàs de formats presencials a digitals sinó transformacions molt més profundes: nous actors que dominen el món digital, noves experiències, immersives o de telepresència i també nous comportaments socials, impensables fa només uns anys

Durant aquesta jornada es van tractar diferents temes entorn a les tecnologies aplicades en el patrimoni cultural vistes com a eines per a assolir uns objectius.

Es va parlar de la realitat augmentada veient alguns casos com pot ser el retaule de Taüll a través d’un mapping. I també es va parlar de la realitat immersiva on, a través d’ulleres, pots crear una realitat.

Es va donar molta importància al fet de que els museus necessiten un replantejament des de 0, on s’adaptin a la societat. Partint d’aquest punt es va veure que el futur dels museus son dos: el museu turístic i el museu social. Aquest últim ha de satisfer a la societat, posar-la com a partícip del museu o espai cultural, que es senti que forma part d’allò que està visitant.

Un altre aspecte important que es va posar sobre la taula va ser el fet de que tot el sector patrimonial turístic necessita la inserció laboral de joves, sobretot d’entre 18 i 35 anys per a que puguin donar la seva mirada innovadora. A més, també hi ha una necessitat de contractar persones allunyades del sector com poden ser arquitectes, enginyers, artistes, etc. per a què un espai cultural pugui complir amb les expectatives socials i reactivar l’interès de les persones cap aquests espais.