Càtedra Cambra de l'Empresa Familiar

Trobada d'Educació i Cinema

El passat 8 de maig es va celebrar a Manresa la trobada d’educació i cinema 2021 organitzat per Festival CLAM i AulaMèdia.

La jornada va començar amb la presentació del director del Festival CLAM; Serafí Vallecillos, i el director d'AulaMèdia; Francesc-Josep Deó.

Durant aquesta sessió es va mencionar la frase de Joan Brossa: "El cinema ens ensenya a mirar". A partir d'aquesta frase es va plantejar una qüestió amb la següent pregunta: "qui ens ensenya cinema?". Ensenyar cinema és ensenyar a mirar, a escriure en imatges, s’ha d’impulsar a ser proconsumidors del cinema.

Durant la jornada es van presentar experiències audiovisuals que s’estan realitzant a diferents escoles de Catalunya així com reflexionar com de necessari és l’educació audiovisual en els Joves.

Un dels projectes que es van presentar va ser el projecte erasmus + a càrrec de Laura Bozzo Molgosa, el qual constava de  3 àrees (curtmetratges, film festivals i cultural heritage). La temàtica dels curtmetratges va ser la promoció del patrimoni cultural de les ciutats o països: tradicions, llegendes i monuments.

Amb tot això es va pretendre entendre la importància d’ensenyar cinema als joves per que redireccionin la seva mirada a la hora de consumir materials audiovisuals.