Càtedra Martí Casals de Medicina i Salut en l'Àmbit Rural

Inaugurat el Curs 2018/2019

La inauguració del curs va anar a càrrec del Dr. Wifred Ricart Engel, cap del Servei d’Endocrinologia i Nutrició de l’Hospital Josep Trueta de Girona

Dissabte 24 de novembre es va inaugurar el curs acadèmic de la Càtedra Martí Casals (Universitat de Girona-Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols) amb la conferència Alimentació, cuina, salut i alimentació a càrrec del professor Wifred Ricart Engel, cap del Servei d’Endocrinologia i Nutrició de l’Hospital Josep Trueta de Girona i investigador de l’Institut d’Investigació Biomèdica de Girona (Idibgi).

La inauguració del curs  va obrir els actes de commemoració del desè aniversari de la Càtedra Martí Casals i va comptar amb la participació de Joaquim Salvi, rector de la UdG, Carles Motas, alcalde de Sant Feliu de Guíxols, Jordi Vilà, regidor de Cultura,  Joaquim Mª Puigvert, director de la Càtedra Martí Casals i Carme Carretero, catedràtica de Tecnologia dels Aliments de la UdG.

El professor Widred Ricart va explicar com l’alimentació s’ha relacionat científicament amb la salut i la malaltia i, en base al coneixement científic actual, va respondre algunes qüestions d'actualitat. Què hi ha de cert en l'atribució als aliments de propietats extraordinàries o màgiques? Som realment el que mengem? Com ha influït l’alimentació en el desenvolupament dels humans? Quin paper hi juga la cuina? Existeix una dieta ideal per a tenir més salut? Si és així, és universal?

Durant deu anys la Càtedra Martí Casals  ha desplegat tot tipus d'activitats relacionades amb la salut i el metge rural i s'han desplegat més d'un centenar de conferències, cursos, exposicions, seminaris, tallers i publicacions. Totes amb un comú denominador i una clara voluntat: convertir la ciutat de Sant Feliu i els altres municipis de la Vall d'Aro (a través del seu Espai del Metge i la Salut Rural) en un entorn òptim per a promoure la divulgació i la recerca sobre la salut des d'una perspectiva interdisciplinària.