Càtedra Roses d’Arqueologia i Patrimoni Arqueològic

I Seminari Internacional d'Arqueologia Medieval i Moderna

Els dies 10 i 11 de maig del 2018 es va desenvolupar a Roses el seminari internacional "Urbanisme i espai públic en les ciutats baixmedievals del nord-oest de la Mediterrània" amb la participació de ponents provinents de Catalunya, França i Itàlia.

El seminari va analitzar i debatre sobre diferents aspectes de l'urbanisme de les ciutats medievals i la seva evolució, així com la forma en que aquests elements han condicionat l'urbanisme posterior de les ciutats de l'àrea territorial analitzada.

Es va analitzar amb especial atenció la configuració i evolució dels espais públics des de diferents òptiques. Partint d'un enfocament arqueològic, les diferents intervencions varen incidir de forma important en les implicacions socials, econòmiques, culturals i religioses que implicaven aquestes transformacions.

El seminari es va estructurar a partir de dues conferències generals, que serviren per centrar la temàtica i oferir una visió general de la problemàtica (dictades per la professoras Isabel Varela de la Universitat de Girona i el professor Bernard Gauthiez de l'Université Lyon3).

La segona part del seminari va consistir en la presentació de diferents casos específics que serviren com a elements de debat. Així es presentaren els casos d'Aix-enProvence (Sandrine Claude), Barcelona (Josep Pujades), Besalú (Joan frigola), Girona (Josep Maria Nolla i Jordi Sagrera), Pàdua (Federico Giacomello) i Roses (Marcel Pujol)