Càtedra de Promoció de la Salut

Dolors Juvinyà parla de la "Bretxa digital" i les seves conseqüències a la ràdio

El passat 11 de febrer la nostra directora, Dolors Juvinyà, va parlar sobre com la bretxa digital és cada cop més gran i com no s'està fent l'acompanyament necessari a les persones afectades.

Des de fa uns dies hi ha rebombori amb la digitalització, no oblidem que no tothom s'ha adaptat tan ràpidament com la resta. La digitalització avança i les empreses com són els bancs cada cop tenen menys oficines i això deixa fora del sistema a la gent gran que està acostumada a ser atesa. Què passarà quan finalitzi la pandèmia i la teleassistència? Com es pot solucionar aquesta situació? Per resoldre tots els nostres dubtes parlarem amb la doctora Dolors Juvinyà, catedràtica de l'escola universitària de la universitat de Girona del departament d'infermeria i directora de la càtedra de promoció de la salut.

- Sembla preocupant perquè fa la sensació que cada cop som més insensibles i estem deixant fora del sistema a gent a causa de la digitalització.

Hem corregut molt sense planificar el canvi que representa, aquests anys que hem viscut en el marc de la pandèmia evidentment s'ha implementat el sistema digital a tots els nivells, però no s'ha fet l'acompanyament necessari a les persones i per mi aquí és on s'erradica el problema.

- Com s'hauria de fer aquest acompanyament?

Abans parlàvem de l'alfabetització que volia dir ensenyar a llegir i escriure, en aquests moments hem de parlar de realfabetització, és a dir, hem d'intentar ajudar les persones actualitzar les seves competències relacionades en aquest cas amb el món digital per tal que puguin utilitzar tots els avantatges que això representa.

- El sector que ara mateix es veu més afectat és la banca, però potser en un futur pot arribar a la sanitat.

Les formes han de seguir per la mateixa línia, és a dir, no hem d'oblidar que l'estructura sigui privada o pública, han de pensar en els destinataris que són persones que han de fer un procés de canvi i que necessiten una formació o un acompanyament. De mica en mica la gent es sentirà més segura i útil en el món actual.

Podeu escoltar-la aquí