Observatori d'Ètica en Intel·ligència Artificial

Fer la IA de manera europea: protegir els drets fonamentals en una era d’intel·ligència artificial

La intel·ligència artificial (IA) és cada vegada més present en moltes àrees de la nostra vida. Els responsables polítics a nivell de la UE, nacionals i internacionals debaten activament sobre si i com avançar en la regulació basada en el risc de la IA per aprofitar el seu ampli potencial i, alhora, assegurar-se que la gent pugui confiar en aquesta tecnologia.

El Consell d'Europa participa a la conferència "Fer la IA de manera europea: protegir els drets fonamentals en una era d'intel·ligència artificial" organitzada el 14 de desembre de 2020 pel Ministeri Federal Alemany de Justícia i Protecció del Consumidor en el marc de la Presidència del Consell de la Unió Europea.

Aquest esdeveniment virtual interactiu abordarà com l'evidència de casos d'ús específics pot ajudar els responsables polítics a l'hora d'elaborar els marcs reguladors que configuraran el desenvolupament i l'ús de la IA en els propers anys. Els responsables polítics a nivell de la UE, nacionals i internacionals estan discutint activament sobre si i com avançar en la regulació basada en el risc de la IA per aprofitar el seu ampli potencial i, alhora, assegurar-se que la gent pugui confiar en aquesta tecnologia.

En aquest context la pregunta és "Com podem equilibrar la importància de promoure la innovació tecnològica, econòmica i social amb la necessitat de protegir les persones i la societat dels seus efectes potencialment nocius?"

La discussió es basarà en els resultats d'un nou estudi de l'Agència de Drets Fonamentals de la Unió Europea, que es publicarà durant l'esdeveniment.

Podeu consultar el programa d'aquest esdevinemint a la web oficial clicant aquí.