Càtedra d'Immigració, Drets i Ciutadania

El Sr. Luis Ramos Poley defensa la seva tesi doctoral a la Universitat de Girona

El passat 13 de gener es va dur a terme la defensa de la tesi doctoral a la Facultat de Dret de la UdG

El passat 13 de gener es va dur a terme la defensa de la tesi doctoral del Sr. Luis Ramos Poley, professor associat de Dret del Treball i de la Seguretat Social de la Universitat de Girona. La tesi porta como a títol:"Vías legales de acceso a España de personas migrantes con el objetivo de residir y trabajar. Especial atención al Pacto Mundial sobre Migración de Naciones Unidas".

El Tribunal avaluador va estar format pels professors Francesc Pérez Amorós (President, Catedràtic jubilat de la Universitat Autònoma de Barcelona), Eduardo Rojo Torrecilla (Vocal, Catedràtic de la Universitat Autònoma de Barcelona) i la professora Margarita Miñarro Yanini (Secretària, Professora titular de la Universitat Jaume I de Castelló). El doctorand va rebre la qualificació d´excel.lent i va obtenir la menció Cum Laude.

La tesi ha estat dirigida pel professor Ferran Camas Roda, Catedràtic de Dret del Treball i de la Seguretat Social de la Universitat de Girona i Director de la Càtedra d´Immigració, drets i ciutadania.

El resum de la tesi és el següent:

"La present tesi doctoral té per objecte l´estudi de les vies legals d´accés a Espanya de persones migrants amb l´objectiu de residir i treballar. S´incorpora a la mateixa un anàlisi del recent Pacte Mundial per a la Migració Segura, Ordenada i Regular de Naciones Unides. Els estats tenen sobirania per regular la migració i decidir sobre l´entrada de persones migrants al seu territori, però també tenen limitacions derivades del compliment de les seves obligacions en matèria de drets humans. És l´estudi d´aquest marc normatiu, que el conformen el dret migratori i d´estrangeria, sobre el que tracta aquesta investigació, on s´examinen les possibilitats o vies d´accés que té una persona migrant a l´estat espanyol".