Càtedra de Gastronomia, Cultura i Turisme Calonge i Sant Antoni

Estudiants d’Arquitectura de la UdG imaginen Calonge i Sant Antoni en 18 projectes

La construcció d’habitatges per afavorir la mobilitat verda ha marcat l’eix principal de les 18 propostes per urbanitzar de manera sostenible Calonge i Sant Antoni

La construcció d’habitatges per afavorir la mobilitat verda centra els 18 projectes d’estudiants d’Arquitectura per urbanitzar Calonge i Sant Antoni

36 alumnes de la UdG exposen les seves propostes de creixement de manera sostenible al municipi, en un acte de la Càtedra de Gastronomia, Cultura i Turisme Calonge i Sant Antoni. Els treballs s’han presentat avui al Castell de Calonge i l’Ajuntament, que ha orientat els estudiants, decidir quins executa en un futur.

L’acte, celebrat el passat 21 de Maig al Castell de Calonge, va comptar amb la participació de 36 estudiants de segon curs del Grau en Estudis d’Arquitectura de la

Universitat de Girona, en un acte organitzat per la Càtedra de Gastronomia, Cultura i Turisme Calonge i Sant Antoni, i el Departament d’Arquitectura i Enginyeria de la Construcció de la Universitat de Girona, amb la col.laboració de l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni.

A la presentació hi ha assistit l’alcalde, Jordi Soler; Xavier Guerra, cap de l’àrea d’Urbanisme, i Dolors Vidal, directora de la Càtedra. Els darrers mesos els alumnes s’han reunit amb representants de l’Ajuntament per valorar les necessitats urbanístiques de Calonge i Sant Antoni i la viabilitat i la sostenibilitat d’aquests projectes i el consistori decidirá en els propers mesos quins es poden executar.

Jordi Soler, alcalde de Calonge i Sant Antoni, ha subratllat que “són projectes molt nets i clars i els tindrem en compte. Han presentat Calonge i Sant Antoni com un nucli molt esponjat amb molta trama verda i conservant l’essència històrica del nucli. Som un municipi molt obert que ens agrada conèixer diferents projectes. Nosaltres hem posat el territori i els mitjans tècnics per explicar com està el pla general i ho hem enfocat en el nucli antic, als seus voltants i en zones on es pot crèixer i que no estan explotades, com l’Avinguda Catalunya que és l’antiga carretera de Calonge a Platja d’Aro”.

Manel Bosch, un dels professors del grau, ha explicat que “els alumnes s’han basat en la construcció d’habitatges amb un major presència de zona verda i disminució de la mobilitat rodada per afavorir la mobilitat verda per a vianants i bicicletes”. Els estudiants han treballat en la construcció de 1.000 habitatges en 100.000 m2 edificant en illes i preveient l’estructura dels espais oberts i l’augment de zones verdes, com parcs de tot tipus.

Per a Dolors Vidal, directora de la Càtedra, aquest projecte “és una manera de compartir el coneixement de la Càtedra a dins de la Universitat. Calonge i Sant Antoni és prioritari per nosaltres com a exemple d’arquitectura que ofereix unes característiques molt interessants, com el fet de tenir dos nuclis diferenciats. Ens agrada que municipis de la costa treballin, a més dels seus arquitectes, també amb estudiants que pensin lliurement, sense interessos ni pressions. Tenim molt d’interès en l’arquitectura i creiem que és una assignatura pendent com a imatge de projecció turística”.