Càtedra d’Estudis del Suro

Conferència "Gènere i suro. El treball de les dones taperes del Baix Empordà (segle XIX)".

El passat 10 de març de 2023 Margarita López Antón, professora d’Història econòmica de la UAB i guanyadora del Premi Santiago Zapata 2022, va exposar la seva investigació al Museu del Suro de Palafrugell

Aquesta recerca, al segle XIX, és una aportació sobre la importància de les dones dins la indústria surotapera. Estudia el treball femení quan la producció de taps de suro es feia a cases particulars. I, per la riquesa del padró de 1881 i comparant altres fonts documentals, es va centrar amb la localitat de Calonge.

L'objectiu de fons és dilucidar el paper de les dones com a força de treball de la Catalunya preindustrial i industrial. Una de les conclusions de la presentació apunta que sense amb la mesura del treball femení no es pot calibrar bé la capacitat productiva d’una economia.