Càtedra d'Esport i Educació Física - Centre d'Estudis Olímpics de la Universitat de Girona

Finalitza la 6a edició del Culturesportitza’t, organitzat pel Centre d'Estudis Olímpics de la UdG

El dijous 30 de març, a la Plaça Major de Banyoles, es realitzarà el lliurament dels premis del concurs de cultura olímpica a l’alumnat i als centres educatius del Pla de l’Estany.

La Càtedra d'Esports i Educació Física - Centre d'Estudis Olímpics de la Universitat de Girona, ubicada a Banyoles, juntament amb els mestres d’Educació Física i els centres educatius de la comarca, han dut a terme la 6a edició del Concurs Culturesportitza’t, concurs escolar sobre coneixements olímpics que té per objectiu promoure els valors relacionats amb la pràctica esportiva, els Jocs Olímpics i el patrimoni local.

Un 31% dels escolars de 6è de primària del Pla de l’Estany han resolt amb de forma autònoma, o amb el suport de les famílies, diferents preguntes relacionades amb la cultura, l’educació i l’esport. La participació total ha estat de 114 enquestes contestades. Per altra banda, cal destacar que hi ha hagut un increment de les escoles participants, passant de 6 a 10 en l’edició d’enguany. Els organitzadors valoren el concurs i els resultats de forma molt positiva, ja que denota un interès en alça a treballar de forma transversal i conjunta amb entitats de l’entorn proper, tant a dins com a fora les aules. Així mateix, remarquen l’interès de mantenir aquest concurs com un recurs didàctic de transmissió dels valors i la cultura olímpica.

Pel que fa a les característiques del concurs, aquest ha incorporat quatre preguntes obertes on els alumnes han pogut expressar el seu punt de vista respecte de temes com: els valors de l’esport, la sostenibilitat, el dòping i el racisme. Els 5 alumnes amb les respostes més originals rebran dues entrades cadascú per assistir al partit de bàsquet d’ACB entre el Bàsquet Girona i el Fuenlabrada, que se celebrarà el pròxim 9 d’abril.

D’altra banda, en aquesta sisena edició, tots els alumnes participants han rebut premis directes: dues entrades per visitar els Museus Banyoles i dues pel Museu d’Arqueologia de Catalunya-Girona. Les quatre escoles guanyadores –amb més participació i encert– han sigut l’Escola Casa Nostra, l’Escola Can Puig, l’Escola Vall del Terri i l’Escola la Draga. Els premis per a l’escoles guanyadores van des de vals per a la compra de material esportiu, fins a activitats dirigides a Museus de la zona. Com a tret distintiu, l’escola amb millors resultats gaudirà de la visita d’un esportista olímpic.

Enguany, el lliurament de premis es realitzarà dijous 30 de març a les 17.30 h, a la Plaça Major de Banyoles, i és organitzat conjuntament entre la Càtedra d’Esports-Centre d’Estudis Olímpics de la Universitat de Girona i el Consell Esportiu del Pla de l’Estany, el qual farà l’acte de guardonats del XVII Concurs Cultural Esportiu.

Esther Guerrero, present a l’entrega de premis

L’atleta olímpica banyolina Esther Guerrero, com a convidada a l’acte d’entrega de premis, donarà la benvinguda a l’alumnat guardonat, tot conversant al voltant de l’esport, els valors i els Jocs Olímpics, així com del que significa participar-hi i representar la cultura olímpica.

El Centre d’Estudis Olímpics de la UdG agraeix la col·laboració de les diferents entitats del territori que han participat –Ajuntament de Banyoles, Universitat de Girona, Consell Esportiu del Pla de l’Estany, Bàsquet Girona, Museus de Banyoles i Museu d’Arqueologia de Catalunya a Girona–, com a peces indispensables per poder dur a terme aquest concurs.

Més informació:

Càtedra d’Esport i Educació Física - Centre d’Estudis Olímpics