Càtedra d'Esport i Educació Física - Centre d'Estudis Olímpics de la Universitat de Girona

"Olimpisme, avui: què hi ha de nou?", títol de la quarta edició del Seminari d'Educació i Olimpisme

La Càtedra d'Esport i Educació Física – Centre d'Estudis Olímpics de la Universitat de Girona engega la preparació de la quarta edició del Seminari d’Educació i Olimpisme, que tindrà lloc el dissabte 12 de novembre de 2022 a la sala de socis del Club Natació Banyoles. A diferència de l’edició anterior i que va estar marcada per la pandèmia, enguany totes les conferències es realitzaran en format presencial.

Aquesta nova edició, i sota el títol Olimpisme, avui: què hi ha de nou?, té com a principal objecte d'estudi la influència social i educativa de l’olimpisme, comptarà amb quatre ponències i una taula rodona en les quals participaran experts provinents diferents àmbits -política, història contemporània, gestió esportiva, entrenament esportiu- com l’exdirector de la Fundació Barcelona Olímpica i membre del Comitè Olímpic Espanyol (COE) Juli Pernas, el doctor en Sociologia i professor de la Facultat de Ciències Socials Dr. Ramón Llopis (Universitat de València), el llicenciat en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport i doctor en Filosofia i Ciències i professor Dr. Solar Cubillas i l’historiador i periodista esportiu Toni Padilla entre d’altres entrenadors i esportistes d’elit.

El Seminari d’Educació i Olimpisme és un esdeveniment bianual que enguany té per objectiu analitzar i aprofundir entorn a l’olimpisme a partir de tres eixos: l’ideari olímpic de Pierre de Coubertin, fundador dels Jocs Olímpics moderns i creador del Comitè Olímpic Internacional, l’olimpisme i pedagogia, i el paper de l’olimpisme en la societat actual.

Com a novetat, enguany hi ha prevista una ponència per a rememorar el 30è aniversari dels Jocs Olímpics de Barcelona i una taula rodona amb esportistes i periodistes que debatran sobre la visió dels Jocs Olímpics segons les seves experiències personals.

Quatre edicions aprofundint en l’Olimpisme

El primer Seminari d’Educació i Olimpisme organitzat per la Càtedra d’Esport i Educació Física – Centre d’Estudis Olímpics de la Universitat de Girona (CEEF-UdG) es va realitzar l’any 2016 i va tenir els Valors olímpics com a eix principal. En aquella edició, hi van assistir ponents de l’alçada de D. Conrado Durántez o l’ex porter del FC Barcelona i de la Selecció David Barrufet. En la següent edició, l’any 2018, l’eix temàtic es va centrar en Esport, gènere i educació, i va servir per descobrir l’actualitat de la dona en l’esport olímpic i el tractament educatiu i mediàtic del gènere en l’esport. En aquesta ocasió, es va comptar amb les ponències de l’esportista olímpica Teresa Mas de Xaxars, la Dra. Susanna Soler o el piragüista olímpic David Cal. Per últim i sota el títol Jocs Olímpics i impacte social, l’any 2020 es va celebrar la tercera edició i va servir per conèixer les repercussions dels JJOO a la societat i a l’entorn, així com la transformació de valors, educació, hàbits o qualitat de vida dins la societat. Per debatre-hi, es va comptar amb les ponències del President del Comitè Olímpic Espanyol Sr. Alejandro Blanco, del catedràtic de la Universitat de Barcelona Dr. Conrad Vilanou, de l’ex remer i medallista olímpic Sr. Fernando Climent i dels esportistes Sra. Esther Guerrero, Sr. Mario Mola, Sra. Carolina Routier o el Sr. Jesús Ángel Garcia Bragado.

La influència social i educativa de l’olimpisme, a debat en aquesta quarta edició

En aquesta nova edició, es pretén centrar la mirada en com l’olimpisme influeix en la societat actual des d’una mirada educativa i social que permeti valorar els aspectes fonamentals de l’olimpisme, així com una revisió històrica a través de la figura clau dels Jocs Olímpics moderns com va ser Pierre de Coubertin. En commemoració al 30è aniversari de la celebració dels Jocs Olímpics de Barcelona i on Banyoles va ser subseu olímpica amb la realització de diferents competicions de rem, es realitzarà una taula rodona per conèixer el punt de vista d’esportistes o persones vinculades al món del periodisme que hi van participar a fi de conèixer la seva experiència personal.

En els pròxims dies la Càtedra d'Esport i Educació Física – Centre d'Estudis Olímpics donarà a conèixer el programa i la resta de ponents de la IV edició del Seminari.

Seguiu tota la informació d’actualitat a les xarxes socials https://twitter.com/udgceef i al compte d’Instagram @udgceef.