Càtedra Joan Vinyoli de poesia contemporània

Obertes les inscripcions per a la II Jornada-Col·loqui Martí i Pol de Literatura i Educació

La Càtedra Joan Vinyoli de poesia contemporània de la Universitat de Girona organitza, conjuntament amb la Fundació Miquel Martí i Pol, la segona edició de la Jornada-col·loqui de literatura i educació, que enguany es dedica al foment de la poesia en l'educació infantil i primària.

La II Jornada-Col·loqui Miquel Martí i Pol pretén donar eines i recursos a professionals i a estudiants en l’àmbit de la literatura, la cultura i l’educació per fomentar el plaer de llegir i escriure poesia dins i fora dels centres escolars. Reconeixent el poeta nacional Miquel Martí i Pol com a referent i motiu d’estudi, aquesta II Jornada- Col·loqui presenta un programa que té la poesia a Educació Infantil i Primària com a tema central.

Podeu realitzar les vostres inscripcions en aquest enllaç.

Divendres 23 de novembre
Facultat d'Educació i Psicologia de la Universitat de Girona

17.00 h Recollida de documentació i inscripcions

17:30 h Presentació i benvinguda

18:00 – 19:00 h Poesia per a infants? Conversa entre Pep Paré i Víctor Sunyol, moderada per Mita Casacuberta (UdG).

19:00 – 20:00 h Didàctica de la literatura infantil i primària. Les primeres literatures a l’educació infantil (0- 6 anys).
- L’experiència didàctica del moble-taller, a càrrec de Vanesa Amat (Grup de recerca en educació, llenguatge i literatura, UVic- UCC).
- La ruta literària com a recurs en didàctica de la literatura: el cas d’”El Bruel de Castelló”, a càrrec de Llorenç Soldevila (UVic- UCC).

Dissabte 24 de novembre
Centre Cultural La Mercè

09:30 – 10:30 h Aproximació a la poesia a través del joc. Una experiència d’ahir per a l’escola d’avui? A càrrec de Ramon Besora (AAMMP).

10:30 – 11:30 h Experiències poètiques a les escoles: les iniciatives de l’Escola de Bordils i l’Escola La Draga de Banyoles. Taula rodona amb Dolors Vilanova i Sandra Masdevall, moderada per Margarida Falgàs.

11:30 – 12:00 h Pausa-cafè

12:00 – 13:00 h Com apropar la poesia a infants i joves? Els punts de vista de bibliotecaris, llibreters i editors. Taula rodona amb Irene Tortós (llibretera de l’Altell), Cristina Ros (biblotecària del grup CLER) i editor, moderada per Mireia Munmany.

13:00 – 14:00 h 10 drets del lector incipient de poesia, a càrrec de Mariona Masgrau (UdG)

14:00h – 15:30 h Dinar lliure

15:30 – 17:00 Tast de tallers:
- Taller de poesia i impremta. Fem haikus i el nostre primer llibre!, a càrrec de Montse Caralt i Anna Miralpeix (FMMP)
- Titelles poètiques, a càrrec de Caro Von Arend (FMMP)

17.00 – 17.30 h Conclusions i torn obert de paraules, a càrrec de Mariona Masgrau (UdG) i Roger Canadell (FMMP)

17:30 h – 18.30 h Ruta literària per la Casa Masó

Organitza: Fundació Miquel Martí i Pol, Càtedra Joan Vinyoli de poesia contemporània de la Universitat de Girona, Amics de Miquel Martí i Pol. Amb el suport de: Diputació de Girona