Campus Turisme

Conferència i taula rodona: “La dimensió social en la gestió dels espais naturals”

L’acte organitzat pel Campus Cohesió, el Campus Patrimoni i el Campus Turisme es durà a terme el 19 de juny a l’Auditori Manel Xifra del Parc Científic i Tecnològic.

El Campus Cohesió i Compromís Social, el Campus Patrimoni Cultural i Natural i el Campus Turisme organitzen la conferència i taula rodona “La dimensió social en la gestió dels espais naturals”.

Els espais naturals, especialment els protegits, sovint esdevenen una cruïlla de camins on conflueixen interessos per defensar valors ambientals, culturals, socials i econòmics, i especialment turístics. Quin paper tenen les comunitats locals en les decisions rellevants per a aquests territoris? Quins models de governança s’hi apliquen? Són efectius? Aquestes i altres qüestions es tractaran en aquesta jornada de presentació i debat, amb l’objectiu d’analitzar des d’una perspectiva crítica i multidisciplinar la integració de la dimensió social dins dels processos de gestió i organització dels espais naturals.

Programa de la jornada

9:00 h. Acreditacions

9:30 h. Benvinguda a càrrec del Dr. Josep Calbó, vicerector de Projectes Estratègics

10:00 h. Conferència inaugural: “Players, trends, and challenges in community-based governance in protected areas worldwide”. Dr. Amran Hamzah, Universiti Teknologi Malaysia, Regional Councillor of the International Union for Conservation of Nature (IUCN)

10:45 h. Casos pràctics:

• Joana Barber, directora de la Reserva de la Biosfera del Montseny i cap de l’Oficina Tècnica de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona.
  • Carme Vélez, secretaria tècnica per implementar la Carta Europea de Turisme Sostenible al PN Montgrí, illes Medes i Baix Ter.
  • Òscar Gussinyer, membre de Resilience Earth, cooperativa per a la transformació social, ecològica i econòmica.
  • Marc Vilahur, president de la Xarxa per la Conservació de la Natura.

11:45 h. Pausa networking

12:00 h. Taula rodona

13:00 h. Conclusions a càrrec de Josep M. Mallarach, membre de la Comissió Mundial d'Àrees Protegides de la UICN.

Cartell Jornada

Per a més informació: