Campus Turisme

Els Campus Sectorials de la UdG participen a la University-Industry Interaction Conference

El passat 15 de juny, els Campus Sectorials van ser un dels casos d’estudi exposats durant la conferència organitzada per la University-Industry Innovation Network (UIIN) entre el 14 i 16 de juny.

Des de la University Industry Innovation Network (UIIN), cada any s’organitza la University – Industry Interaction Conference: Sectorial UniversityIndustry Partnerships: PlaceBased Innovation, una trobada anual que posa en relleu la relació entre l’àmbit universitari, el món de l’empresa i iniciatives emprenedores.

Aquest any, els Campus Sectorials han estat seleccionats per presentar el cas d’estudi University of Girona – Sectoral Hub Program strategy. La presentació ha tingut lloc a la sessió dedicada a Sectorial University-Industry Partnerships: Place-Based Innovation, secció on s’ha donat a conèixer la funció dels Campus sectorials, la seva implicació anivell intern amb l’entorn UdG i la seva relació amb el territori. També, s’ha fet incís a la seva progressiva evolució, des dels seus inicis, a l’any 2015, fins al moment actual, ja més consolidats i finançats amb fons europeus.

L’objectiu de la presentació dels Campus Sectorials com a cas d’estudi ha estat presentar com la Universitat de Girona està aconseguint el canvi de paradigma en les estratègies de transferència de coneixement en el món universitari promovent activament el nexe entre la investigació i les necessitats del sector. Aquest canvi s’aconsegueix a base d’implicar l’anomenada quàdruple hèlix (acadèmia, sector privat, sector públic i societat civil) en el marc d’una estratègia d’especialització intel·ligent. A causa de la naturalesa dels Campus sectorials com a facilitadors i generadors d’enllaços amb el territori, el programa ha incrementat el seu reconeixement com a membre proactiu dins de l’ecosistema innovador.

Sobre la UIIN:

The University Industry Innovation Network (UIIN) és una xarxa dinàmica compromesa amb la innovació i l’emprenedoria mitjançant la interacció universitat-indústria. La missió de la UIIN és explotar tot el valor de la col·laboració i la cooperació (innovació oberta), que en última instància té un impacte en l’àmbit acadèmic, empresarial i social. Una xarxa d’acadèmics, professionals i professionals del negoci enfocada a establir i millorar les relacions entre educació i indústria. Amb més de 300 membres de més de 25 països, la UIIN ha avançat a una xarxa europea líder dedicada a fomentar estructures de suport a la interacció universitat-indústria, universitats emprenedores i innovació col·laborativa.