Campus Turisme

La comunicació com a eix central en les sessions de formació de la UdG en el marc del PECT Turisme

Els diferents tècnics i tècniques dels Consells Comarcals de la Demarcació de Girona i Consorci de Vies Verdes s’han format, al llarg de 6 sessions, sobre diferents aspectes relacionats amb la comunicació que són importants a l’hora de donar a conèixer el projecte PECT Turisme.

L’empresa Knüt Studio ha estat l’encarregada de portar a terme la formació. Han sigut 6 sessions, de 2 hores cadascuna, cada 15 dies durant els mesos de març, abril i maig. A les trobades, els tècnics han après, recuperat i aprofundit en conceptes de l’àmbit comunicatiu que els han ajudat a plantejar com difondre el projecte.

Durant les sessions programades, alguns dels temes que s’han tractat han versat sobre com identificar el públic objectiu amb el que volem connectar, la diferència entre l’inbound i l’outbound marketing, així com les últimes novetats en xarxes socials (influencers, blogs, guest-posts, linkbuilding, webs, TikTok, el Twitch o l’Snapchat). També s’ha parlat de com crear campanyes publicitàries online i com millorar la difusió orgànica del contingut, fent especial èmfasi en el copywriting i com redactar continguts per web tenint en compte el posicionament orgànic (SEO). Les darreres sessions s’han enfocat més cap als principis del disseny gràfic, tot repassant els principals programes d’edició que hi ha al nostre abast per crear material de comunicació efectiu. Per últim, s’ha vist com les dades ajuden a prendre decisions basades en l’anàlisi i no en intuïció.

Aquesta formació ha tingut lloc en el marc del projecte d’especialització i competitivitat territorial (PECT) Costa Brava Pirineu de Girona: natura, cultura i intel·ligència en xarxa, finançat per la Diputació de Girona, el Departament de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat de Catalunya i el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europea.