Campus Turisme

“El comportament turístic als museus en temps de COVID”

Els resultats obtinguts de l’estudi sobre “El comportament turístic als museus en temps de COVID”, portat a terme pel Laboratori Multidisciplinar de Recerca Turística de la Universitat de Girona, es presenta en format online el dia 15 d’octubre del 2020. Els Museus que han participat en la proposta són el Museu Picasso de Barcelona i el Museu Dalí de Figures

Davant la situació inhòspita que s’està vivint en l’actualitat, s’ha evidenciat una dràstica reducció en el nombre de turistes que durant aquest estiu han visitat els museus. L’objectiu de l’estudi “El comportament turístic als museus en temps de COVIDdel LMRT es centra a conèixer i aprofundir sobre el perfil turístic d’aquells que han seguit anant als museus - el Museu Picasso i el Museu Dalí- durant l’alerta sanitària.

En l’estudi s’ha dut a terme una anàlisi de comportament dels visitants dins dels museus, s’ha preguntat sobre la seva valoració davant l’adaptació proposada des dels museus i també,  quina ha estat l’experiència turística viscuda. Després de fer prop de 1.000 enquestes durant l’estiu,  l’estudi mostra que els visitants perceben l’experiència turística als museus com a molt gratificant i positiva, tot i les mesures implementades. Inclús, per a un 70% dels enquestats, l’experiència ha resultat ser millor que la viscuda en un entorn “normal”. Això es deu al fet que les multituds s’han reduït i per tant, permet una visita més tranquil·la i amb un major gaudi davant la proposta museística dels dos museus. Respecte al comportament, s’ha identificat una notòria reducció de la durada de la visita, causada per la falta de guiatge i la limitació dels espais.

Aquest estudi és de gran rellevància no només per la categoria dels dos museus escollits, el Museu Picasso i el Museu Dalí, sinó perquè permet conèixer com les mesures sanitàries implementades han afectat als museus. D’aquesta manera, es podran prendre les mesures apropiades, ja que l’estudi demostra un consum turístic singular, que cal considerar per al futur de la gestió d’equipaments culturals i que obra un espai de debat i reflexió.