Campus Salut

Reunió del Consell Assessor Sectorial del Campus Salut

Durant la celebració de la reunió es destacà el desplegament d’una extensa xarxa de col·laboració i projectes amb els agents de l’ecosistema innovador de la salut i s’abordà la necessitat de provocar una reflexió estratègica per garantir l’impacte de les actuacions del Campus.

El passat 7 de juny va tenir lloc la segona reunió del Consell Assessor del Campus Salut de la Universitat de Girona, en una sessió en la que es va realitzar un balanç de l’activitat del Campus durant el període 2018-2019 i es van presentar i debatre les línies estratègiques de l’actuació de l’anualitat 2019-2020.

El Consell Assessor del Campus, constituït el 29 de juny de 2018, està integrat per un grup reduït de persones escollides per la seva trajectòria professional i personal amb autoritat reconeguda i indiscutible en el sector. El Consell exerceix de fòrum de debat aportant visió crítica independent, coneixement expert i assessorament sobre aspectes estratègics dels Campus, com per exemple el model de relació amb els agents del sector o el funcionament, planificació i activitats del Campus.

En el marc d’aquesta sessió, es van presentar els principals resultats assolits pel Campus durant el darrer any, destacant el desplegament d’una xarxa de col·laboració i projectes amb els agents de l’ecosistema innovador de la salut. Entre les principals recomanacions del Consell Assessor s’abordà la necessitat de consolidar el paper del Campus Salut en les seves interaccions amb els agents de la quàdruple hèlix en l’àmbit de la salut i s’afrontà la necessitat de realitzar una reflexió estratègica del Campus que acompanyi el desenvolupament operatiu de l’estructura i la implementació d’un model amb impacte real en el territori.

La sessió va comptar amb la presència d’Antoni Andreu Périz, director Científic d’EATRIS, Isabel Amat, directora de Innovació i “Pipeline Management” a Reig Jofre, Albert Barberà Lluís, director general de Recerca i Innovació en Salut, Jordi Barretina Ginesta, director de l’IDIBGI, Carme Cabezas i Peña, subdirectora General de Promoció de la Salut, Clara Campàs-Moya, sòcia i cofundadora de Asabys Partners, Miquel Carreras i Massanet, gerent de la Regió Sanitària Girona del Servei Català de la Salut, Joaquim Casanovas Lax, gerent de l’ICS i l’IAS, Joan Cornet Prat, expert en salut digital i director de l’Observatori de Salut Digital de la ECHAlliance (Berlin), Assumpció González Mestre, impulsora del programa Pacient Expert Catalunya, Martí Masferrer, director gerent de la Fundació Salut Empordà, Sara Rodríguez Requejo, directora d’Atenció Primària Girona (ICS), Josep Maria Solé i Chavero, director de Fundació Tutelar de les Comarques Gironines, a més de l’equip del Campus, el Dr Rafel Ramos Blanes, Director Científic del Campus Salut, Maria Buxó Castañer, tècnica del Campus Salut, Josep Maria Gómez Pallarès, director executiu del Programa de Campus Sectorials i Josep Calbó Angrill, vicerector de Projectes Estratègics.